Oppskrift: grønn smoothie

Nå er det skikkelig lenge siden sist jeg lagde meg en ordentlig grønn smoothie, så det fikk jeg lyst til i dag. Jeg må jo ærlig innrømme at grønne smoothier ser litt smågrelle ut, men de trenger ikke smake det. Denne her ble veldig god, til tross for at jeg hadde litt spirulina oppi. Det gjør smoothien ekstra grønn i tillegg til at det er veldig næringsrikt. Smaken kan bli litt mye, men jeg hadde bare en spiseskje oppi, og de andre smakene dekker godt over. Her er oppskriften!

Ingredienser: 1 banan // En neve spinat // En god klump agurk // Saften av 1/2 sitron // Ca. 2 dl vann // 1 ss Spirulina (valgfritt)

Blend alle ingrediensene og tilsett vann etter behov. Jeg liker at grønne smoothier er litt tyntflytende, det kan fort bli litt kvalmende hvis de er for tykke så jeg tilpasser med mengden vann. 

Med denne vitamninbomben vil jeg ønske dere en riktig fin uke! 🙂 

– Sara


#smoothie #grønn #drikke #oppskrift #sunt #kosthold #lunsj #frokost

10 kommentarer

Siste innlegg