Filmtips: The Perks of Being a Wallflower

Det er kanskje 17.mai-tema på bloggen denne helga, men det betyr ikke at vi kan droppe ukens underholdningstips! I dag har jeg en skikkelig fin film jeg vil anbefale dere å se, The Perks of Being a Wallflower. Filmen er basert på boken med samme navn, og den ligger ute på Netflix. Denne seiler lett opp på listen over de beste filmene jeg har sett! Håper dere liker den også 🙂

(L-R) EMMA WATSON, LOGAN LERMAN and EZRA MILLER star in THE PERKS OF BEING A WALLFLOWER
Ph: John Bramley
© 2011 Summit Entertainment, LLC. All rights reserved.

Filmen er lagt til 1991 og handler om Charlie (Logan Lerman) som starter sitt første år på high school uten en eneste venn. Charlie har hatt det tøft og slitt mye psykisk etter tapet av sin tante og bestevennens selvmord. Han holder seg derfor mest i bakgrunnen, og går for å være en wallflower (veggpryd). Han får likevel raskt god kontakt med Sam (Emma Watson) og hennes stebror Patrick (Ezra Miller), som begge går sitt siste år. Charlie blir en del av vennegjengen deres og opplever for første gang på lenge å tilhøre noen. Charlie som drømmer om å bli forfatter og får motivasjon fra de nye vennene og en engelsklærer som stadig gir han nye oppgaver å jobbe med. Men når vennene hans drar avgårde til college går ting i grus, han får et tilbakefall og vi får vite noe som nok er den egentlige grunnen til hvorfor Charlie har slitt så mye.

Dette er en film som har det meste, en god historie, veldig godt skuespill og utrolig kul dmsoundtrack.

Etter å ha sett filmen fikk jeg lyst til å lese boka også, så når jeg er ferdig med den jeg driver med nå får jeg stikke bort på biblioteket en tur. Håper dere ender opp med å like filmen/boka hvis dere bestemmer dere for å se/lese den. Nå må jeg runde av, for jeg er straks fremme i Oslo, jeg skal møte Synne, som jeg jobbet med før. Vi trenger å catche up, for nå er det virkelig evigheter siden sist! Ha en fin dag dere ♥ 

Har du lest boka eller sett filmen?

– Sara


#film #filmtips #underholdning #tips #anbefaling 

14 kommentarer

Siste innlegg