Oppskrift: tortilla med kanel og sukrin

Av en eller annen grunn holdt jeg på å ønske en ny uke velkommen da jeg skulle begynne på dette innlegget, men det er jo faktisk tirsdag i dag! Jeg tror helgefølelsen hang litt igjen i går da jeg ble hos mamma en ekstra dag. Men nå har jeg omstilt meg, og er klar for ukens andre dag! Og i dag tenkte jeg å dele en enkel oppskrift med dere, jeg husker ikke helt hvor jeg fikk denne ideen fra, men jeg tror det var en eller annen youtube-video. Uansett, jeg håper dere liker denne godbiten

Ingredienser:

  • Tortillalefse
  • Kanel
  • Sukrin Gold/vanlig sukker

Det kjekke med disse er at du kan gjøre dem sunnere og mer usunn ettersom hvilke ingredienser du velger. Hvis du går for fullkornstortilla med sukrin vil den bli en god del sunnere enn om du velger hvetetotilla og sukker. Dette er uansett en snack så man skal jo ikke spise seg mett på disse heller.

Sett ovnen på 220 grader mens du gjør klart tortillaen. Pensle den lett med litt vann før du strør over ønsket mengde kanel og sukrin. Pass på at det blir et jevnet lag over hele.

Del så tortillaen opp i så store biter du ønsker, og steker de gylne. Mine måtte stå i ca. 3 minutter.

La de så bare ligge å kjøle seg ned, før du kan nyte crispy og god snacks.

Yummy! Disse her ble skikkelig gode, og jeg kommer garantert til å ty til disse hvis jeg får lyst på noe godt en kveld! De smaker litt som de kanel-knekkebrødene til Wasa, hvis dere har smakt de? Bare at de her er mye tynnere, og man kan bestemme mengden kanel og søtt selv.

13 kommentarer

Siste innlegg