Andre dag i Finland

I dag er vi som sagt i Mummidalen og jeg vet ikke helt hvor lenge vi skal være der så jeg tenkte det var best å forhåndsinnstille dette innlegget til dere. Jeg går rundt å knipser bilder stort sett hele tiden her nede så jeg håper ikke dere er lei Finland helt enda? Her kommer i hvert fall noen fine bilder fra dagen i går.

De har så mye spennende is som vi ikke har i Norge her! Dette her var en skikkelig god is med Mariannedrops!

Nede ved havna er det så koselig! Matias sa at det minner litt om Bergen her nede og det er jeg faktisk enig i.

Vi har ei her som er veldig glad i å hoppe i det digre hoppeslottet, bare se på det gliset!

Vi fikk et lite glimt av Mummidalen i går også. Vi skulle nemlig bort for å kjøpe billetter på forhånd og da var det frem med zoomen på kameraet.

Så var det klart en liten strandtur. Bestemoren, onkelen og tanta til Matias kom en tur ned for å tilbringe dagen med oss i går. Så vi satt ute på stranden en stund mens Emelinn fikk badet litt.

I Finland er det visst vanlig å kjøpe masse sukkererter i løsvekt og spise ertene inni. Disse her er superstore i forhold til de vi har i Norge og skallet er for seigt til spises. Vet ikke helt om jeg foretrekker de norske eller finske sukkerertene enda.

Her er tanten til Matias, Matias og onkelen hans. De er forresten finske hvis jeg ikke har sagt det.

Moren hans (som vi er på tur med) og bestemoren hans.

Det ble nok en koselig dag i går og minstemann var så sliten etter all gåingen og badingen at hun sovnet som en stein her klokken sju og sov i hele 12 timer! Da må det jo ha vært en bra dag! Men nå får jeg runde av her, vi skrives mer i morgen og da blir det et stoort bildedryss fra Mummidalen!

18 kommentarer

Siste innlegg