Improving Lives uke #1

Hei og god kveld! Har dere kommet i gang med uken enda? Min uke startet med en tur til IKEA sammen med Marthe, og jeg må si meg veldig fornøyd med egne innkjøp! Jeg tenkte å vise hva som ble med i den brune papirposen i morgen for nå har jeg tenkt til å kickstarte uken med litt snakk om kosthold. Som de fleste av dere sikkert vet startet jeg opp med Improving Lives forrige mandag, og jeg er mer motivert enn noen sinne til å gjøre endringer i livsstilen min. Dessverre ble jeg syk forrige uke så jeg fikk ikke fulgt treningsplanen, men denne uken skal både kostholdsplanen og treningsprogrammet følges.

Etter en hel uke med nytt koshold tenker jeg dere er interessert i høre hvilke erfaringer jeg har gjort? Derfor tenkte jeg å skrive litt om hvordan det har vært å gjøre endringene, hvordan det har passet inn i en hektisk hverdag og hvordan jeg føler det har hjulpet på søtsuget.

Først må jeg bare si jeg ikke har fulgt planen hundre prosent hele uken, det må man heller ikke. Så lenge du holder deg til “JA-listen” din og følger Improving Lives sine anbefalinger er det helt greit. Jeg byttet derfor blant annet litt rundt på frokostene og spiste havregrøt flere dager enn det sto på planen. Og det fungerte veldig godt for meg! Det var ikke vanskelig å gjøre endringene i det hele tatt, man spiser bare vanlig sunn mat som er lett tilgjengelig i butikker. Noen av oppskriftene krever et par “spesialprodukter”, men disse kan kjøpes enten på helsekostbutikker, i utvalgte daglivarebutikker eller til en billig penge på iHerb. Jeg har ikke prøvd ut noen av bakeoppskriftene enda, men jeg tenkte å lage rundstykkene deres og kanskje knekkebrødene denne uken!

Jeg vil anbefale å kikke igjennom kosholdsplanen på søndag og skrive handleliste for hele uken med en gang. Da kan du fylle opp kjøkkenet med ting som er bra for deg og det blir enkelt å følge planen.

Det er heller ikke vanskelig å tilpasse dette kostholdet til en hektisk hverdag, det krever bare litt planlegging, men det gjør jo hverdagen uansett. Små grep som å sette av noen timer til baking av sunne rundstykker, knekkebrød og annet du kan fryse ned hjelper veldig på i tidsklemma. I planene deres har de også forskjellige mellommåltider som kan lages klart på forhånd eller som man kan plukke opp fra butikken. Skyr og Questbar er gode eksepler på enkle ting som står på JA-listen.

Søtsuget ble nærmest borte over natten og om det er placebo eller om det kun skylles maten jeg spiste vet jeg ikke, men det er heller ikke viktig. Så lenge søtsuget ikke kommer krypende på kvelden er jeg bare glad! Lørdagsgodteriet blir også mer hellig hvis man faktisk bare spiser det en gang i uka, og så smaker det jo hundre ganger bedre!

Jeg er med andre ord godt fornøyd med første uke, og er veldig klart for å legge til litt trening også. Min plan for uken ser slik ut, med to dager kondisjon og to dager styrke. Jeg la også inn en yogaøkt på lørdag som jeg tenker å ta på matten hjemme. Yoga er så gøy når man først gjør det så jeg har lyst til å begynne litt med det nå også. Jeg trenger virkelig å få myknet litt opp i stive muskler og ledd!

Håper dette var til hjelp!

– Sara


#livvstil #kosthold #trening #sunt #endring #hverdag #ukeplan

11 kommentarer
    1. Så flink du har vært da! til tross for en uke med sykdom (: og er lurt som du sier, å fylle opp kjøleskapet med sunne og gode ting allerede mandag ja. Og helst lage en plan for hva man skal kjøpe inn på søndag.Da er det lettere å spise bra resten av uken som du sier ^^
      Jeg har foreløpig bare hatt Yoga en gang denne uken, i dag. Ellers har jeg fri for det i morgen, for det var en styrke Yoga, ellers blir det jobb torsdag, fredag, og lørdag. Kanskje en liten Yoga økt på søndag igjen (:

    2. Bergensergenser: Takk, det er hyggelig å høre 🙂 Ja det har faktisk hjulpet mye, nå har vi bare sunne ting liggende (bortsett fra sukker og sånt da).
      Så flink! Går du på yogatimer eller trener du for deg selv? Jeg har skikkelig lyst til å bli god i yoga, må trene det mye oftere 😀
      Håper du har en fin jobbhelg 🙂

    3. SV: Det er bra da! (:
      Nei, jeg trener for meg selv hjemme. Har en veldig god app jeg bruker med mange øvelser og program man kan følge. Den heter Yoga By Candance forresten. Veldig nyttig 😀 laster du ned den, er det veldig lett å bare ta en økt hjemme når som helst. Du kan velge mellom 15, 20, 25, 30, 45, 50, og 60 minutters økter ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg