DIY: Hårklype ala Gucci

I det siste har jeg sett så mange fine hårklyper, spenner og annen skikkelig fin hårpynt på Instagram og andre sosiale medier. Felles for de fleste er at de er skikkelig dyre, og det er ikke studentlommeboken min helt med på. Nå tror jeg riktig nok at BikBok har kommet med noe lignende og det finnes muligens andre i tilsvarende butikker, men jeg fant ut at jeg like gjerne kunne lage disse spennene til en brøkdel av prisen selv. Dette er den første i rekken, så tenkte jeg å pusle litt med de andre i påsken. Håper dette lille DIY-prosjektet faller i smak!

De originale spennene er fra Gucci, om jeg ikke tar feil, og på de står det rett og slett bare Gucci. Det hadde jeg ikke spesielt lyst på selv, heller ikke love eller andre litt mer alminnelige ord som jeg har sett på en del av “kopiene”. Jeg gikk isteden for noe jeg synes er skikkelig morsomt, nemlig; Okurrr. Dette er et uttrykk Kardashian-jentene har sagt i årevis og jeg synes det er skikkelig festlig ord. Teit? Ja helt klart, men I love it! Under følger en kjapp fremgangsmåte.

Du trenger en hårklype du kan pynte, pyntesteiner med flat bakende, pinsett og lim. Jeg brukte limstift fordi da har jeg muligheten til å endre ordet eller eventuelt ta bort steinene hvis jeg går lei. I tillegg til dette brukte jeg også en eyeliner til å skrive ordet på klypen slik at jeg visste hvor jeg skulle lime steinene.

Når du har bestemt deg for ord skriver du det bare på klypen slik at du vet akkurat hvor steinene skal stå. Så er det bare å lime på. Det kan være behov for å vaske bort limrester når du er ferdig, det burde jeg vært flinkere til ser jeg på disse bildene. Limet mitt var litt sticky (no shit), så det blei litt søl.

Jeg syns den ble skikkelig søt, og håper på å få brukt denne og de andre spennene jeg skal lage masse utover våren. Nå gjenstår det bare at jeg faktisk gidder å bruke de, jeg er jo så utrolig lat når det kommer til håret mitt. Det henger liksom bare rett ned hver dag, men litt enkel pynt må jeg jo få til å bruke?

6 kommentarer
    1. Din selvlagde ble kjempefin 🙂 Jeg bruker ikke særlig med spenner i det korte håret..men det er jo veldig i vinden nå..med spenner og annen hårpynt 🙂 Du er kreativ og gjør pent arbeide på alt du lager ..som jeg har sett i alle fall.. Ønsker deg en fin morgendag <3

      1. Tusen takk! Litt gøy å lage selv 🙂 Nei, det er kanskje ikke så enkelt med spenner i kort hår, men du er jo veldig fin hårbøylene dine da <3 God helg videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg