Julepyntet leilighet (på budsjett)

Hei dere, og god andre søndag i advent! Håper dere har hatt en fin desember så langt? Min har bestått av eksamenslesing, men også masse julekos! Jeg har så langt rukket innom Pepperkakebyen og Julemarkedet i Bergen, jeg har fått pyntet til jul, sett en julefilm, kommet i mål med nesten alle julegavene, kjøpt så mye som 2 nye julegensere, arrangert julequiz og hatt juleverksted. Tror det var det, jeg er med andre ord godt i rute hva gjelder førjulskos ♥ Når det kommer til studiet gjenstår en hjemmeeksamen og en semesteroppgave så er jeg i mål med første semester. Det skal bli så godt når jeg endelig er midtveis!

Men før den tid står masse julehygge på planen! I dag tenkte jeg å vise dere litt av pynten vi har hjemme, og kanskje komme med noen rimelige, studentvennlige tips til hvordan det går an å pynte.

Adventsstaken vår er så og si lik som i fjor med et lysfat fra Rusta, husker ikke helt hva det kostet, men det var ikke mange kronene. Lysene er 4 kubbelys kjøpt for en 10-er per stykk på Nille og pynten oppi finner du ute i naturen. Jeg synes den er enkel og fin, og det går jo an å pynte med andre ting enn kongler og granbar. For eksempel mini-julekuler!

På bruktbutikker og loppemarked finnes det alltid et hav av julepynt, så her går det an å gjøre noen skikkelig kupp. Denne lanternen kjøpte jeg på bruktbutikken i fjor, og etter en liten vask var den god som ny. Inni har jeg puttet et dådyr og juletre fra Søstrene Grene og fylt på med snø fra Nille. Disse tingene kan brukes om igjen år etter år og man trenger jo ikke gjøre det likt hvert gang heller!

Disse er riktig nok ikke fra i år, men jeg synes de er så fine at det godt kan hende jeg fikser noe lignende i år også. Her har jeg rett og slett bare tatt av etiketten på to tomme glassflasker, fylt de med vann og puttet oppi en bit med granbar i hver. Enkelt, men veldig dekorativt synes jeg!

Dette motivet har jo blitt veldig populært de siste årene og jeg synes det var så fint at jeg fikk lyst til å prøve å lage en ordentlig modell. Bilen tror jeg kostet en 50-lapp på Ebay, hvis det var så mye, juletreet er fra Søstrene Grene og tråden husker jeg ikke hvor jeg har kjøpt. Sammen med litt fake snø, et ekstra juletre og et søtt lite hus i bakgrunnen blir dette som et koselig lite bilde. Huset er forresten kjøpt på bruktbutikken og sprayet hvitt, inni har jeg puttet et led-lys sånn at det lyser. Rimelig, men fint!

Vi har litt annen pynt her og der også, det meste har vi hatt i flere år allerede. Det er så koselig at samlingen vokser litt og litt for hvert år som går. Og ekstra koselig er det jo selvfølgelig med ting en har lagd eller fikset litt på selv, da blir det med en gang litt mer personlig.

8 kommentarer
      1. Takk <3 Er ikke helt vant til publisering eller kommenteringssystemet på den nye platformen enda, men det kommer seg forhåpentligvis etter hvert 😀 Ha en fin kveld videre 😀

    1. Kjempefint 🙂 Trenger ikke koste all verden å pynte litt 🙂 Jeg ser du ikke er flyttet ennå 🙂 Registrer deg på bloglovin du også, og følg meg der. Så kommer jeg i feeden din DER inne. Det finnes ikke sånt på nye blogg.no. Klem <3

    2. frodith: Nei ikke sant, det enkle er ofte det beste 🙂 Nei, har ikke flyttet enda, men bloglovin har jeg vært på i flere år, har bare ikke brukt den så mye i det siste. Men skjønner jo at det er der det skjer nå fremover xD Vurderer egentlig å bytte platform helt, veit ikke om jeg er så fan av disse endringene til blogg.no. Hmf, får se hva jeg gjør! Klem i fleng <3

    3. annebe.blogg.no: Tusen takk <3 Så koselig! Gleder meg til den dagen jeg kan ha juletre (uten at det blir veldig trangt og rart) ^^ Hihi, gleder meg til å se bilder!
      Nå har jeg endelig fått godtatt deg på bloglovin og! Jeg har jo vært der lenge, men ikke vært så aktiv, men skjønner at det er der det skjer nå xD hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg