Hot pumpkin spice chocolate

Hei og god mandag! Praksis er vel overstått og jeg er endelig på plass igjen i Hønefoss. Hurra! Nå har jeg kun et par dager med seminar og en muntlig eksamen igjen i Bergen og resten av tiden skal jeg være hjemme. Det er så utrolig deilig ♥ Det er fortsatt masse som gjenstår før jeg kan ta meg juleferie, så jeg skal på ingen måte ligge på latsiden, men det er godt å være hjemme i egen leilighet uansett. Jeg skal prøve å få tid til litt blogging igjen fremover også tenkte jeg, det har jeg virkelig savnet. Så denne uka blir det blant annet videoblogg, denne oppskriften og et par andre innlegg. Hihi, gleder meg ♥ Først ut er en oppskrift på skikkelig smakfull varm kakao som jeg lagde meg forrige uke, denne her må bare prøves!

Ingredienser: 2,5 dl valgfri melk // 2 ss 100% kakao // 2 ss maple syrup/sukker eller annen søtning // 1 ss pumpkin pie spice // Krem hvis ønskelig

Pumpkin pie spice: 4 ss kanel // 2,5 ts malt ingefær // 2 ts muskatnøtt // 1 ts allehånde // 1 ts malt nellik

Varm kakao lager seg jo egentlig selv, du har bare alle ingrediensene i en kjele og varmer opp. Topp gjerne med krem og et lite dryss pumpkin pie spice. Spice-blandingen gir utrolig god smak og holder til flere kopper. Det er samme blanding jeg brukte i pumpkin spice latten jeg delte oppskrift på for et par år tilbake.

Hvis du er glad i pumpkin spice latte og varm kakao kan jeg nesten garantere at du kommer til å elske denne! Dette er en helt perfekt høst- og vinterdrikk som går fort å slenge sammen hvis søtsuget skulle melde seg en kjølig kveld. Håper det smaker, og håper du får en superfin start på uken!

– Sara


#kakao #varm #drikke #søtt #sjokolade #spicy #pumpkinpie #oppskrift #tips #inspirasjon

8 kommentarer
    1. Da er det full fart i Hønefoss igjen 😀 TEnker du har mye du skal ha gjort nå, med venninner og andre der hjemme. Men jammen godt å bo litt borte også, få prøvd noe helt annet, et annet sted. OG jeg er så sikker på at du blir en en god lærer i dette 🙂 Spennende tider framover. God klem til deg, si fra om du er på “by-tur” før jul også 🙂

    2. annebe: Ja, er godt å i hvert fall ha kommet gjennom det meste. Så få vi se hvordan eksamen og innleveringer går ^^
      Så godt å høre! Håper alt står bra til, stikker en tur innom deg etterpå <3

    3. frodith: Ja, endelig! Gjett om, masse gøy jeg vil gjøre, men så er det jo en del viktige ting som må gjøre og da. Semesteroppgave, eksamen og sånt. Puh, kommer vel i mål med alt 🙂
      Det skal jeg si i fra om <3 Stikker en tur innom deg (bloggen) i kveld! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg