Ting jeg vil gjøre i høst

Nå er det endelig lov til å glede seg over høsten, selvom det i Hønefoss har vært helt nydelig vær og temperatur de siste dagene. Jeg tenkte derfor jeg skulle dele listen med ting jeg har lyst til å gjøre i høst med dere. 

På årets sommerliste har jeg fått gjort det aller meste. Det eneste jeg ikke har fått gjort er å bade ute, det er jo litt dumt når vi faktisk har hatt tidenes sommer. Denne berømte lappen har jeg heller ikke kommet noe lengre på, eller jo, vi har jo øvelseskjørt. Jeg har bare ikke fått meldt meg opp hos noen kjøreskole enda, og nå som jeg skal studere det neste året må jeg bare ta det litt som det kommer. Denne høsten kommer naturlig nok mesteparten av tiden min til å gå med til studier, men jeg har likevel en del ting jeg har lyst til å for gjort før den lange vinteren melder sin ankomst. Her er listen min i år 🙂 

Opprettholde gode studievaner hele semestret

Jeg starter like gjerne med det punktet som kommer til å ta opp mesteparten av tiden min; studiene. Jeg har alltid vært en skippertaksperson og det har fungert greit for meg tidligere, likevel har jeg lyst til å gjøre ting litt mer ordentlig denne gangen. Allerede nå er jeg godt i rute med pensumlesing og jeg leser som regel en god porsjon av det relevante pensumet før hver forelesning. Det er ikke alltid det er mulig å komme gjennom alt til hver eneste forelesning, en gang hadde vi for eksempel 185 sider og da må jeg prioritere. Alt skal jo uansett leses så jeg må bare fortsette å sette av tid de dagene vi ikke er på skolen til det. 

Opera- og kinotur

Malin og jeg har snakket om å ta en tur i operaen i høst, kanskje for å se en ballett, men vi har ikke bestemt oss enda. Jeg har vært i operaen flere ganger tidligere, og takker ikke nei til å dra igjen. Det skal blil hyggelig! Det begynner å bli en stund siden jeg var på kino sist, men Matias og tenkte i hvert fall å få med oss den nye Fabeldyr-filmen i november. Mamma skylder jeg også en kinotur så kanskje det blir flere turer i løpet av høsten? 

Kokkelere høstmat med stor H

Epler, blåbær, sopp, rotgrønnsaker, gresskar og masse annet godt skal inn på kjøkkenet og bli til gode høstlige retter. Jeg gleder meg sånn til supper som varmer, deilige bakverk og masse annet godt laget av norske råvarer! 

Oppleve én ny ting i Bergen hver uke 

Denne veit jeg ikke hvor enkel blir å opprettholde de ukene jeg har praksis, men jeg skal i hvert fall gjøre et forsøk. Jeg har laget meg en liten liste på TripAdvisor med ting jeg har lyst til å oppleve så jeg har i hvert fall nok å ta meg til. Nå kommer jeg jo også til å dra hjem noen ganger i løpet av semesteret så de ukene utgår selvfølgelig. Jeg tenker bare det er greit å få med seg så mye av Bergen som mulig når sjansen byr seg. 

Lese en bok eller to 

Jeg orker ikke å bare sitte med nesen i faglitteratur hele høsten så for å koble av litt er det et par bøker jeg tenker å lese. Den ene startet jeg på i sommer, “Hvor ble du av Bernadett?”. Det er ikke mange sidene igjen i den boka så den skal jeg i hvert fall klare å få lest, i tillegg har jeg et par andre som står høyt opp på listen min. 

Trene minst 3 ganger i uken

Som jeg skrev litt om for en uke eller to siden er jeg så vidt i gang med treningen igjen etter sommeren. Så da er det bare å opprettholde de gode rutinene utover høsten. Jeg tenkte å ta med meg hoppetauet og strikken min tilbake til Bergen så det blir enklere å få til gode hjemmeøkter. 

Blogg og Youtube

Selv om det har vært litt stille både her og på Youtube i det siste skal det ikke bli sånn hele tiden. Jeg har bare ikke hatt den helt store motivasjonen for blogging og så mange ideer som vanlig. I dag har jeg riktig nok idémyldret litt med meg selv og kommet opp med litt forskjellige innlegg og videoer jeg tenker å gjøre i tiden fremover. I sekken tilbake til Bergen blir derfor både kamerastativet og mikrofonen min med så da ligger alt til rette for innholdsproduksjon!

Jeg tror denne høsten kommer til å bli veldig annerledes, men selvfølgelig veldig spennende! Jeg koser meg så langt med studiene, men gru-gleder meg til å ta fatt på praksisen. Studieretningen føles i hvert fall veldig riktig, så jeg er sikker på at det kommer til å gå bra. Ellers gleder jeg meg som vanlig over høstmoten, råvarene som hører høsten med og alt det koselig høsten bærer med seg. 

– Sara 


#høst #høsten #glede #hygge #kos #studier #hverdag

12 kommentarer

Siste innlegg