Høsting og safting en lørdag

Hei og god søndag! Det var ikke meningen at det skulle være stille fra meg i går, jeg hadde faktisk skrevet innlegget nesten ferdig før svigermor plukket opp Matias og meg, og tenkte at resten skulle jeg skrive ferdig i bilen. Dessverre merket jeg for at det lille avsnittet som manglet måtte vente til bilturen var over, jeg blir så utrolig fort bilsyk og i går hadde det endt dårlig hvis jeg hadde sittet med nesen i mobilen. Da vi kom frem glemte jeg alt som helt blogginnlegg, så sånn gikk det. Dere får heller få innlegget i morgen – mitt siste DIY-prosjekt. Nå skal dere nemlig få se litt bilder fra gårsdagen, hvor høsting og safting av kirsebær sto på planen. Det er Matias som har tatt de fleste bildene!

Moren til Matias og samboeren har et stort kirsebærtre i hagen og nå var bærene klare for høsting. 

Saftkokeren er montert og klar for å produsere deilig kirsebærsaft. Hvis du er nysgjerrig på hvordan saftig med saftkoker fungerer kan du lese innlegget jeg skrev om det for en stund tilbake. 

Tror dere det luktet godt da dette sto å putret eller?

Gleden over at den ferdige saften endelig kokte var stor! Klar til å helles over på flasker.

Saftkoking er så koselig og skikkelig nostalgisk for min del! Jeg var med oldemor å saftet hver høst som barn ♥ 

Vi tok med oss en god porsjon bær hjem så når jeg får plukket solbær hos onkel til uka blir det mer saft på oss også. Gleder meg! 

– Sara


#saft #safting #høsting #høste #bær #saft #hjemmelaget #kos 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg