Gjør føttene sommerklare på 1-2-3

Dette innlegget skulle egentlig vært ute både i går og dagen før i går, men det har kommet en del ting i veien, så først nå har jeg hatt tid til å sette meg ned å skrive. 

Jeg tror mange, meg selv inkludert har en tendens til å glemme å gi føttene den pleien de fortjener. Ansiktet og kroppen ellers er liksom en selvfølge at man tar vare på, mens de stakkars føttene blir ofte blir glemt. I tillegg ser kanskje ikke føttene best ut etter en lang vinter? Jeg syns derfor det er godt å kunne gi føttene litt fortjent pleie nå som det er sommer, de er jo litt mer “out there” nå enn om vinteren. Så her er noen tips til hvordan du kan gjøre føttene klare for sommeren.

Fotbad

Fotbad er så utrolig undervurdert! Det er skikkelig avslappende og det kan lett kombineres med ansiktsmaske, lakking av negler eller andre hjemmespa-aktiviteter. Ha i litt badesalt og la huden på føttene mykne godt opp før neste steg. 

Skrubb og fil

Neste punkt på listen er å bli kvitt døde hudceller, for det bygger seg jo opp på føttene som alle andre steder. Det jeg liker å gjøre er å først gi føttene en runde med en god skrubb, gjerne denne sjokoladeskrubben eller denne med mint. Så bruker jeg en fotfil hvis jeg har noe hard hud. Da føles føttene myke og deilige ut etterpå! 

Fuktighet 

Når føttene er skrubbet og filt er det på tide å påføre en god krem. Jeg har en egen fotkrem til dette som gir masse fuktighet og pleie, men en vanlig body lotion fungerer også helt greit. Noen ganger smører jeg på et ekstra tykt lag med krem også sover jeg med ullsokker på. Det er kanskje litt varmt for det nå, men om høsten og vinteren er det skikkelig deilig! 

Ikke glem neglene

Selv om jeg liker å lakke neglene på hendene har jeg har faktisk aldri vært noe særlig flink til å lakke tåneglene. Det har jeg riktig nok gjort i år, og det ser jo så mye freshere ut med en gang! Neglelakk på tærne er selvfølgelig ikke et must, men det er jo veldig fint når du har åpne sko eller går barbeint.

Har du en neglebåndsklipper kan du også kvitte deg med gammelt, tørt neglebånd. Jeg liker også å file neglene (med en egen fil) etter jeg har klipt tåneglene, det verste jeg veit er når neglene fliser seg! Så har jeg på neglelakk. Mine favorittlakker er fra TL-Design.

På lørdag skal jeg i bryllup og hvis jeg ender opp med åpne sko vurderer jeg å legge fransk på neglene, det blir ikke et like stort blikkfang som disse røde neglene er. Vi får se, jeg har ikke bestemt meg for sko enda! Jeg skal i hvert fall gjøre disse stegene før lørdag, så føler jeg meg fresh og fin på føttene. 

– Sara


#skjønnhet #beauty #velvære #helse #føtter #fotbad #fotpleie #tips #inspirasjon 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg