Upcycle: gammel kaffeboks

Å upcycle isteden for å kaste og kjøpe nytt er jeg skikkelig fan av. Veldig mye kan få nytt liv med litt maling, spraylakk eller lignende!

Jeg har lenge irritert meg over krukken vi har brukt til kaffe, den har vært for liten til å romme en hel kaffepose og da blir det unødvendig rot på benken med en halvfull pose. Så da mamma skulle kaste en gammel kaffeboks med mer enn nok plass fikk jeg den isteden. Den var riktig nok ikke så fin lenger med både flekker og bruksslitasje, men etter en runde med spraylakk ble den god som ny igjen. Her kan dere se hva jeg gjorde. 

Sånn ser den lille kaffekroken vår ut nå – ganske koselig egentlig!

Den var moden for en liten oppfrisking, ikke sant? Det eneste jeg har gjort er å spraylakke boksen i matt hvit spraylakk. Jeg ville ikke risikere å få noe lakk inni boksen så jeg lakkerte med lokket på. For å være sikker på at ikke noe av det gamle syntes satte jeg ikke lokket helt ned slik at jeg fikk sprayet litt mer enn det som faktisk trengtes. 

Jeg ble ikke helt enig med meg selv om klistremerket passet eller ikke, men enn så lenge liker jeg det. Klistremerket ha tavleoverflate slik at det går an å skrive på den med kritt. Jeg har brukt krittusj for det sitter bedre og er lettere å bruke til skriving på små ting. Hvis jeg kommer over et klistremerke eller lignende som er litt større som kan brukes bytter jeg nok ut med det. Upcycle vol. 2!

– Sara


#kaffe #diy #interiør #kjøkken #upcycle #redesign #gjenbruk #tips #inspirasjon

7 kommentarer

Siste innlegg