Filmtips: The Boondock Saints

Hei og god helg! Jeg har lyst til å starte helgen med et aldri så lite filmtips til dere, denne gangen en kultklassiker fra 1999. Sjansen for at mange av dere allerede har sett den er stor, men jeg synes likevel det er verdt å komme med en anbefaling. Det er ikke til å legge skjul på at jeg så denne filmen fordi Norman Reedus har en av hovedrollene, men så jeg endte opp med å like filmen godt – så hvorfor ikke tipse videre? Jeg har ikke sett den andre filmen i rekken enda, men det står på listen min. 

Filmen handler kort fortalt om de irske tvillingene Connor og Murphy McManus (Sean Patrick Flanery og Norman Reedus), som etter en hendelse på St. Patricks Day ser på det som sin oppgave å utrydde ondskap i byen de bor – Boston. De havner nemlig etter noen øl i klinsj med to stykker fra den russiske mafiaen, og ender opp med å drepe de i selvforsvar. De ser på seg selv som utvalgte av gud og sammen med kameraten Rocco (David Della Rocco) oppsøker de kriminelle folk i byen og dreper de. FBI blir koblet inn og det blir etterforsker Paul Smeckers (Willem Dafoe) oppgave å løse mordgåtene. 

Kvaliteten på traileren er ikke den beste, men sjekk den gjerne ut for et bedre bilde av filmen. 

Dette er helt klart en ganske spesiell film, men den har både en god dose action, spenning og humor. Jeg har hørt at film nummer to ikke er like bra, men jeg må jo selvfølgelig se den og!

– Sara


#film #filmtips #tips #anbefaling #underholdning

6 kommentarer

Siste innlegg