Tips til brettspill i påsken

Hei dere! Håper dere har hatt en fin påske så langt? Jeg har tatt meg et par dager fri, med overnatting hos mamma og litt mer oppussing med venner. En god blanding av avslapping og hygge! Det har ikke blitt så mange påskeinnlegg i år som jeg hadde tenkt, men her kommer noen brettspilltips på tampen av påsken. 

Det er lite som er like koselig som å samles rundt et morsomt brettspill, likevel tror jeg ikke det er like vanlig nå som før. I vår vennegjeng er vi ganske flinke til å fortsatt samles for å spille, og det blir alltid masse latter rundt bordet! Favorittene våre er helt klart ryktet går, gruble og politisk ukorrekt. Politisk ukorrekt fikk jo litt kritikk rundt juletider i fjor for at det var for grovt og upassende, men jeg synes det er hysterisk morsomt. LITT må vi tåle! Så hvis du ikke har prøvd det før, og hvis du har litt grov humor anbefaler jeg å prøve det. 

Ryktet går har jeg skrevet om før på bloggen, les gjerne hele anbefalingen her. Det går kort fortalt ut på at du får et ord som du skal tegne og sende videre til sidemann, så skal han gjette hva du har tegnet og sende videre til neste. Han skal tegne det forrige person gjettet, og sånn fortsetter det til blokka har gått rundt. Hvis ordet (eller ryktet) har gått hele veien får du poeng. Dette spillet kan bli helt utrolig morsomt! Det finnes en versjon “for voksne” som heter After dark, den har litt grovere ord.  

Gruble er annen stor favoritt som ofte byr på diskusjoner oss i mellom. Dette er et veldig enkelt spill hvor alle får de 5 samme kategoriene og 5 bokstavene, og da er det er om å gjøre å fylle ut hele arket med ord. Av og til dukker det opp ord som er litt usikre og det kan bli ganske opphetede diskusjoner. Veldig gøy!

Disse tre i tillegg til klassikkere som monopol, yatzy og diverse spørrespill som bezzerwizzer og geni er alltid gøy å dra frem. Også er jo heller ikke et slag kort feil!

Har du noen gode brettspill å anbefale? 

– Sara


#spill #brettspill #underholdning #tips #anbefaling

17 kommentarer

Siste innlegg