How to: lav hårknute

Hei! I går skulle jeg i bursdag til onkelen min og jeg fikk lyst til å prøve noe nytt med håret. Etter litt leting rundt på Pinterest fant jeg en søt hårknute jeg ville gjenskape. Og resultatet ble jo ganske fint, litt sommerlig, men det er jo ikke feil! Denne frisyren passer nok best hvis du har litt kortere hår enn meg, det ble nemlig litt styr når jeg skulle feste det løse håret tilslutt. Likevel gikk det på et vis, jeg måtte bare passe på at det ikke falt ut i løpet av kvelden. (noen flere hårnåler hadde sikkert også funket)

Du trenger: 2 hårstrikker // Noen hårnåler // Hårspray 

Start med å ta håret i en lav hestehale og lag en åpning midt i hestehalen hvor du fører håret igjennom ovenfra (som på bilde nummer 1).Gjør dette en gang til, men ikke stram mer enn at du får en liten bun (se bilde nummer 3). Håret som henger ned tar du først å krysser over bunnen og så under. Så fester du det lille håret som er igjen under bunnen med noen hårnåler. Spray med hårspray slik at frisyren holder bedre. Håper det ga mening! Selv om dette er en enkel frisyre å slenge sammen var det ikke så lett å knipse bilder samtidig. Sjekk gjerne ut linken i toppen av innlegget for bedre bilder.

Dra ut litt hår i front slik at frisyren ser litt mer tilfeldig ut. 

Jeg liker at denne frisyren er så effortless, og kan brukes både til både hverdags og fest. Det går også fint an å inkludere et hårbånd eller lignende i knuta for en veldig kul effekt. Og tenk så fint det blir med noen blomster i til sommeren! 

– Sara


#hår #hårfrisyre #skjønnhet #beauty #tips #inspirasjon #inspo #blogg

18 kommentarer

Siste innlegg