3 tv-serier som skuffet meg

Annonse: Inneholder annonselenker

I fjor høst prøvde jeg hver fredag å dele et underholdningstips med dere hver uke, det variert mellom filmer, tv-serier, bøker og brettspill. Selv om jeg likte å ha den faste “spalten” synes jeg det ble litt mye å ha et sånn type innlegg hver enste uke. Jeg vil selvfølgelig ikke slutte helt med det, så av og til vil det dukke opp ett og annet underholdningstips fra meg. I dag er det riktig nok det motsatte jeg skal skrive om, nemlig serier som skuffet meg. Jeg lagde et lignende innlegg med serier og filmer jeg ikke anbefalte i fjor og nå har jeg et par nye tv-serier å føre opp på den listen. 

Big Little Lies

Jeg var nesten sikker på at jeg kom til å like denne serien, for jeg har utelukkende hørt positive ting om den. Den har høstet veldig god kritikk og jeg har fått den anbefalt av flere venner. Dessverre ble skuffelsen ekstra stor når forventingene var så høye. Matias og jeg kom oss gjennom den første episoden, men dessverre evnet ikke serien å skape et snev av interesse for hva som kom til å skje videre. Karakterene var kjedelige og lite relaterbare for vår del og handlingen var rett og slett lite interessant. Det kan godt være at serien blir bedre etter hvert, men når vi allerede midt i første episode begynner å kikke på klokka og håper det snart er over ble det dessverre sånn. Serien handler kort fortalt om alenemoren Jane som flytter til et nytt sted med sønnen Ziggy. Første skoledag blir Ziggy anklaget for å ha tatt kvelertak på en av jentene i klassen, som setter i gang en rekke hendelser som tilslutt ender i mord. Så langt kom riktig nok ikke vi. 

Fear The Walking Dead

Nå føler jeg nesten jeg banner i kirka, jeg ELSKER nemlig The Walking Dead. Jeg tror faktisk jeg kan strekke meg så langt som å si at det er favorittserien min. Fear the Walking Dead, som er en spin-off når dessverre ikke helt opp. Matias og jeg er snart à jour med hele serien, og jeg føler bare den er helt OK. Jeg forventer på en måte ganske mye når serien er en spin-off av TWD og da er det lett å bli skuffet. Serien er satt til samme verden som TWD i en apokalypse med levende døde, og starter rett før det hele bryter ut. Vi følger i hovedsak en familie og ser hvordan de tilpasser seg den nye situasjonen. Karakterene er dessverre litt kjedelige og det skjer veldig mye mindre i denne serien sammenlignet med TWD. Derfor skuffer den meg litt, men den er som sagt helt ok å se på. 

Gunpowder

Nok en serie jeg hadde høye forventninger til, altså Kit Harrington er jo med! Han er veldig kul i Game of Thrones, i tillegg hørtes historien til denne serien veldig kul ut. Jeg tror vi bare så første, muligens så startet vi på andre episoden, men det ble nok en gang for kjedelig. Jeg ville nok heller valgt å se denne ferdig enn Big Little Lies, men så har denne serien bare 3 episoder og da. Dette skriver HBO om serien: “Gunpowder forteller historien om Englands første terroristkomplott, i 1605, en farefull epoke med religiøse motsetninger. Serien følger en gruppe desillusjonerte og desperate unge radikalere idet de blir drevet til å prøve å utføre en grufull handling.”

Dette er selvfølgelig bare mine meninger, og det er naturligvis mange som liker disse seriene. Jeg er bare litt kresen når det kommer til serier, hehe. Trenger dere derimot tips til gode filmer eller serier er det bare å sjekke ut kategorien min med tips og inspirasjon. Håper dere får en kjempefin helg med god undeholdning!

– Sara


#tv #tvserie #underholdning #mening #anmeldelse

9 kommentarer
    1. Veldig enig når det gjelder Fear The Walking Dead, fysøren så skuffa og sint jeg ble av det. Veldig uenig i Big Little Lies, haha. Det er nok sånn at serien tar seg opp etterhvert. Kan si såppas at det som virker vanlig og kjedelig i første episode viser seg å være fasader. Ble en del såkalt “plottwist”. Var derfor jeg ble forelsket i serien. Så anbefaler så sykt å gi det en ny sjanse! 🙂

    2. Tanja: Godt å høre det ikke bare var meg! 😀 Okei, regnet med at livene deres ikke var helt som de så ut ved første øyekast. Har forstått at det var noe mishandling inn i bildet med det ene paret, eller har jeg misforstått? Skal prøve å plukke opp igjen tråden en dag jeg er motivert. Føler jeg må ha lyst til å se den for at det skal være noe poeng å prøve igjen, hvis du skjønner hva jeg mener x)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg