Kaffesmoothie

Kaffe og smoothie er to ting jeg er veldig glad i, så hvorfor ikke kombinere de to? Jeg har sett flere har gjort dette tidligere, blant annet Caroline Berg Eriksen og en haug med utenlandske bloggere. Så jeg fant frem ting jeg liker, kjørte det en runde i blenderen og resultatet ble SÅ godt! Denne oppskriften er veldig basic og kan lett modifiseres etter egne smaksønsker! Håper det smaker ♥

Ingredienser til en stor porsjon: Noen isbiter med fryst kaffe (kald kaffe fungerer også) // 2,5 dl soyamelk (eller annen melk) // 1 banan // 1-2 ss bakekakao // Litt vaniljepulver

Dere vet sikkert hvordan man lager smoothie, men for ordens skyld; ha alle ingrediensene i en blender og kjør til du får en jevn drikk! Vaniljepulveret jeg bruker er 100% rent og økologisk, det gir masse smak så man trenger bare et lite dryss. Det kan selvfølgelig sløyfes eller erstattes med vaniljesukker, men da blir det litt søtere. Kakaopulveret kan også droppes hvis ønskelig, jeg synes bare tanken på litt sjokoladesmak hørtes veldig godt ut – og det var det!

Et lite tips: hvis du har kaffe igjen på kannen som ikke blir drukket opp la det stå til kaffen er kald og frys det ned i isbiter. Da kan du lage denne smoothie eller kjempegod iskaffe på null komma niks!

Denne smoothien ikke bare god, men også perfekt som en liten oppkvikker. Og du kan med fordel lage opp noen skikkelig kruttsterke kaffeisbiter til bruk i denne. Perfekt de morgenene en ikke orker frokost eller før en treningsøkt for å få litte grann i magen!

– Sara


#oppskrift #frokost #lunsj #smoothie #hjemmelaget #sunt #kaffe #tips #inspirasjon

6 kommentarer

Siste innlegg