New in: arvet spisestue

Nå begynner ting virkelig å falle på plass på kjøkkenet vårt (bare to år etter vi flyttet inn). For et par dager siden fikk vi på plass en ny spisestue og i morgen skal vi få inn oppvaskmaskin. Tenk at vi har bodd her i 2 år uten å ha det, ikke at vi hadde oppvaskmaskin når vi bodde i Oslo heller da, men gjett om det er etterlengtet! Et nytt spisebord har vi også vært på jakt etter en stund, for kjøkkenbordet vi hadde fra før hadde sett sine bedre dager. Stolene falt nesten sammen og bordet fikk dessverre gjennomgå et heller mislykket maleprosjekt fra min side. Så da vi fikk lov til å arve spisestuen etter oldemor ble vi veldig glade! Ikke bare er den fin, men den har jo også en affeksjonsverdi. Litt oppussing har jeg likevel tenkt til å foreta meg, men da bare å trekke om stolene slik at de blir mer moderne.

Bordet har god plass og det følger med hele 10 stoler! Perfekt når vi skal arrangere quizkvelder og lignende! Nå er det også lettere å be folk over på middag, det skal bli kos ♥

Jeg er jo ikke akkurat noen møbelsnekker, men jeg har kikket litt på nett og det virker ikke som at det å trekke om stoler er den største jobben. Hvis det lar seg gjøre trekker jeg bare over det stoffet som allerede er der, slik at jeg kan gjøre om hvis jeg angre meg seinere. Stoffet har jeg ikke bestemt meg for enda, men jeg har lyst på et mørkegrønt eller mørkeblått stoff i velour/fløyel. Det høres kanskje litt over the top ut, men det passer så godt inn med resten av leiligheten vår. Og jeg har sett mange dødskule stoler som er sånn. Sjekk hva jeg tenker på bildet under. Vi får nå se, jeg har ikke dårlig tid med å trekke de om, de fungerer jo like fint som de er!

Håper det blir mange koselige samlinger, gode middager og minner rundt dette bordet i årene som kommer!

Hvilken farge synes dere passer best på stolene?

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg