Sjokoladegrøt

Happy friday! Selv om jeg ikke er så flink til å lage meg varm frokost er det såå utrolig godt når jeg først gidder. Favoritten er nok havregrøt, for den kan varieres i det uendelige omtrent. I dag har jeg lagd en skikkelig digg versjon som er en fredag verdig; sjokoladegrøt! Denne er jeg redd havner på frokostbordet hver dag fremover. Og det beste; det er fort gjort å lage! Bon appétit!

Ingredienser: 1,5 dl havregryn // 3 dl vann // 1 klype salt //  1 dl soyamelk // 1 banan // 2 ss kakaopulver // Hakket mørk sjokolade og nøtter som topping (valgfritt)

Ha havregryn, vann og en klype salt i en kjele. La det småkoke i ca. 10 minutter på medium varme. Mot slutten av koketiden har du i soyamelk (annen melk funker også), most banan og kakaopulver. La det stå på platen i et par minutter før du har grøten over i en bolle. Topp grøten med hakket mørk sjokolade og hakkede nøtter hvis du ønsker. Dersom bananen din ikke er så søt kan du ha i for eksempel lønnesirup eller lignende.

Sjokoladegrøt er ikke verst på en fredag, eller en hvilken som helst dag hvis du spør meg! Og til tross for at dette er en sjokoladegrøt er den jo egentlig ikke usunn heller. Den mørke sjokoladen kan selvfølgelig droppes for bedre samvittighet, eller nei – det gjør halve grøten! Håper dere har en fin helg foran dere, det har jeg ♥

– Sara


#grøt #havregrøt #oppskrift #mat #frokost #lunsj #tips #inspirasjon #vegetar #vegansk

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg