Tips: mer orden i bokhylla

Nå tenkte jeg å vise dere mitt siste “prosjekt” her hjemme. Jeg har nemlig så lenge jeg kan huske mislikt bokhyllen vi har stående i stua. Ikke fordi det er en veldig stygg bokhylle, men fordi den har sett så utrolig rotete ut. Den har vært full av bøker (no shit), DVDer og diverse annet. Bokhyllen har sett malplasert ut og har ikke akkurat vært med på å dra helhetsinntrykket av stuen opp. Nå har jeg sett meg skikkelig lei på det og har prøvd å freshe den litt opp. Her er noen tips hvis dere liker resultatet mitt.


Før/etter

Som dere ser på førbildet er det en god del bøker og annet rart som gjør at hele hyllen ser rotete og lite oversiktlig ut. Vi brukte ikke halvparten av bøkene og DVDer ser vi jo aldri på. Nå har jeg derfor fjernet alt av bøker som vi ikke vil lese eller ikke vil lese igjen. Noen av de skal jeg legge ut for salg, noen går til bruktbutikken og et par av de vil vi beholde, men ikke her i stua. Det samme gjorde vi med DVDene. Det er et par av de vi har lyst til å spare på for seinere.

For at hyllen ikke skal føles så overfylt har jeg valt å gjøre noen av hyllene til mer utstillingshyller. Som den over her hvor jeg har samlet alle Bob Dylan bøkene til Matias. Bob Dylan er en av hans favorittartister, og nå har han fått en liten samling med bøker, da passet det godt å samle det på denne måten. I duftlyset har jeg sett et elektrisk telys, da kan det stå på uten at vi trenger å være redd for at hylla skal bli svidd!

Litt bøker må vi selvfølgelig ha i hyllen, men isteden for å sette alle etter hverandre har jeg valgt å ha noen liggende. Det bryter opp litt og gjør at det ikke føles så mye!

Mummitrollet er vi veldig glad i her i huset, så vi hadde lyst til å gjøre noe utav det. Da fikk vi både lagt frem et par bøker og vist frem ett av to fine bilder som vi har på en kul måte. Dette bildet og et annet av Snusmumrikken har vi fått av en venn av oss. De er så fine!

I den nederst hyllen valgte vi å ha en del bøker igjen. Egentlig skulle vi helst hatt de to store brune bøkene litt lengre opp, men de passet liksom ikke inn noe annet sted.

Nå synes jeg hylla både er mer oversiktlig, samtidig som den passer bedre inn mer resten. Jeg er ikke akkurat noen interiørekspert så det er sikkert mange andre ting man kunne gjort, men jeg er i hvert fall fornøyd!

8 kommentarer

Siste innlegg