How to: mini-sukkulenthage

Sukkulenter er en av mine favorittplanter og lenge har jeg hatt lyst til å lage en liten mini-hage i en bolle eller lignende. Nå har jeg endelig fått ut fingeren, og jeg er så fornøyd med resultatet! Det er ingen fasit på hvordan en slik lages, men her kommer min fremgangsmåte.

Du trenger: En stor glassbolle el. // Blomsterjord // Sukkulenter // Stener til dekor (valgfritt) 

Start med å fylle jord i bollen, det må være nok til å dekke røttene på plantene. Grav så et lite hull og stikk plantene nedi. Ha litt ekstra jord over slik at alt av røtter er dekket. Du kan enten la det være sånn som det er nå, eller dekke over jorden med steiner. Jeg fant akkurat sånne steiner som jeg hadde sett for meg på bruktbutikken til en tier. Men steder som Nille, interiørbutikker og blomsterbutikker har garantert også.

Nå gjenstår det bare å stelle med de. Og etter hvert vil nok den flateste av de to vokse seg litt høyere, de pleier i hvert fall å gjøre det. Prislappen på denne bollen ble forresten latterlig lav, bollen har jeg arvet, plantene kom på ca. 50,- steinene ga jeg 10,- for og sekken med jord kostet 45,- og den holder selvfølgelig til flere prosjekter. Da ender vi opp på langt under hundrelappen! Ikke verst 🙂

– Sara 


#hage #planter #sukkulent #dekor #interiør #hjem 

11 kommentarer

Siste innlegg