Min treningsplan i vår

Året 2018 er fortsatt ganske nytt, men personlig har jeg ikke vært å spotte på treningssenteret ved så veldig mange anledninger enda. Jeg hadde heller ingen store treningsmål for året annet enn at jeg ville fortsette med spinning. Det har jeg vært på et par ganger i år, men hver gang har jeg måttet ta det rolig fordi det har dunket i den teite tanna mi. Nå tror jeg (kryss i taket) at det begynner å bli trygt å dra på trening igjen. Og for å være ærlig så gleder jeg meg skikkelig! Sist gang jeg hadde skikkelig gode treningsrutiner hvor jeg så ordentlig fremgang og virkelig koste meg med treninger begynner å bli rundt 5 år siden! For selv om jeg har trent siden da har jeg liksom ikke funnet et senter jeg har likt, en treningsform som passer meg osv. Dere vet alle de der unnskyldningene man forteller seg selv, for lat er jeg jo i hvert fall ikke! Hehe

I fjor meldte jeg meg inn på senteret hvor jeg fikk kjenne på treningsglede for første gang, og selv om eierne er nye og senteret ser helt annerledes ut føles det litt som å være hjemme. Klisjealert! Neida, men det er faktisk litt viktig å trives på trening, ellers gidder man jo ikke dra. Så nå har treningslysten komme tilbake og jeg er klar for å svette litt. Under ser dere treningsplanen jeg kommer til kjøre i vår, som består av to spinningøkter og to styrkeøkter. 

Bodybuilding hand training dumbbell

Det kan hende jeg må ta det litt gradvis, og begynne med for eksempel de to spinningøktene og bare en styrkeøkt eller omvendt. Vi får se hvordan det kjennes på kroppen. Et styrkeprogram for hele kroppen må jeg også få lagd meg. Da tenker jeg å gjøre øvelser som markløft, utfall og knebøy i hvert fall. Også får jeg kikke litt på nett etter gode øvelser slik at jeg faktisk får trent hele kroppen. Hvis det er av interesse kan jeg prøve å blogge litt om treningen underveis. Og dere, ønsk meg lykke til! Det trenger jeg 🙂  

Har du noen tips til gode baseøvelser?

– Sara


#trening #treningsplan #trene #hverdag #inspirasjon 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg