How to: Enkel flettet bun

Annonselenke

Hei og god helg! Dette tror jeg blir en skikkelig bra helg med konsert i dag og baking med Vilde etterfulgt av quiz i morgen. Matias og jeg skal på konsert med Jonas Alaska i kveld, han spiller på Sentrum Scene i Oslo. Dette blir tredje gang jeg ser han live, og jeg gleder meg skikkelig! 

Før den tid ville jeg bare innom for å vise dere en enkel, men fin hårfrisyre dere kanskje kan prøve ut i helgen. I det siste har jeg fått så utrolig langt hår, og for å være ærlig føler jeg nesten at det er for langt nå. Jeg elsker langt hår, misforstå meg rett, men når håret når meg helt til rumpa kjenner jeg at det er på tide med en stuss. Tonje, har du tid en dag? Fordelen med langt hår er riktig nok at det er gøy å sette det opp og leke litt med det. Så etter litt inspirasjonsjakt på Pinterest kom jeg over flere som lagde buns av fletter, og det fikk jeg også lyst til å prøve. Frisyren er kanskje litt vårlig, men det synes jeg faktisk vi trenger nå!

Du trenger: 6 tynne hårstrikker (jeg brukte disse fra Blax – annonselenke) // Hårnåler // Hårspray // Ekstra pynt hvis ønskelig

Start med å dele inn håret i tre like store deler og fest med hver sin strikk. 

Flett så hver del og fest med strikk. Du kan gjerne dra litt i fletten for å gjøre den løsere og mer fyldig. 

Nå skal flettene festes i en bun, da tok jeg bare å la flettene over hverandre slik at det ser litt tilfeldig ut. Jeg bruker sorte hårnåler, og e et godt tips er å spraye litt hårspray på nålene først, da sitter de mye bedre. 

Så kan du feste i blomster eller hva du måtte ønske hvis du vil. Det ville sikkert skjult hårnålene litt, men jeg tenker jeg sparer blomstene til våren kommer. 

Jeg må bli flinkere til å sette opp håret mitt, det er jo så fint å gjøre noe litt annet enn å bare la det henge ned! Håper dere likte frisyren ♥

– Sara


#hår #beauty #skjønnhet #hårfrisyre #flette #tips #inspirasjon 

14 kommentarer

Siste innlegg