Redesign: Pom pom-sweater

Jeg elsker gjenbruk og redesign, og har hele livet har jeg vært vant til å gå på loppemarked og få arvede klær. Da jeg var yngre husker jeg det var stor stas hver gang vi fikk en klespose med arveklær levert av venner eller familie. Håper folk fortsatt gjør det? Selv om et barn vokser ut av klærne sine er de jo som regel ikke ødelagte. Uansett, i dag fikk jeg lyst til å vise dere mitt nyeste redesign-prosjekt. Da Zoella holdt på med vlogmas hadde hun en av dagene på seg en skikkelig kul genser full av pom poms. Etter et kjapt Googlesøk fant jeg den på Zara (hvis jeg ikke husker feil), den kostet i hvert fall noen hundrelapper. Med et skap fult av strikkede gensere hvor flere av de ikke blir brukt særlig mye synes jeg det ble litt teit å kjøpe enda en en, spesielt fordi dette er en genser jeg ser for meg at jeg blir lei etter hver. Jeg bestemte meg derfor for å lage min egen variant isteden, da kan jeg fjerne pom pomene og heller gå tilbake til å bruke genseren som før. Her er fremgangsmåten min.

Det aller første jeg gjorde var å shave genseren. Dette høres kanskje litt rart ut, men jeg brukte rett og slett en barberhøvel på hele genseren, da fikk jeg fjernet en haug med nupper som gjorde at genseren så litt møkkete ut. Sjekk alt som kom av på bildet under!

Så var det bare å lage noen pom poms. Jeg bruker en gaffel når jeg lager slike miniversjoner, sjekk ut denne videoen for fremgangsmåte. Bare vær veldig nøye med å stramme godt når du skal knyte, hvis ikke vil pom pomene bli løse og falle fra hverandre etter kort tids bruk. 

Når du har lagd nok pom poms er det bare å sy de på genseren der du vil ha de. Jeg valgte å bare sy på fremsiden av genseren, selv om jeg hadde litt lyst til å ha på armene også. Kanskje jeg lager et par ekstra og gjør det etter hvert?

Ble den ikke litt søt da? Jeg synes i hvert fall det. Nå er jeg bare spent på å se hvordan pom pomene holder seg i vask. Det burde gå bra hvis jeg vrenger den og vasker på ullprogram. Håper det 🙂 

– Sara


#gjenbruk #redesign #diy #hjemmelaget #håndarbeid #klær #mote #inspirasjon #tips

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg