DIY: 2 kort for morsdag & valentine

Hei! Nå er det ikke lenge før både morsdag og Valentines er her og jeg ser at butikkene begynner å fylle hyllene med bamser, kopper, sjokoladeesker og guden veit hva. Det finnes mye fint å få kjøpt, men noen ganger er det hyggelig å lage litt selv også, man blir vel aldri for gammel for det? Jeg har i hvert fall laget et par forslag til kort som kan gis bort på morsdagen eller Valentines Day. Håper dere liker dem ♥

Til det første kortet trenger du: Et plain kort/et ark brettet i to // Stempelpute // Blyant med viskelær // Hjerteformet mal (jeg lagde min selv, se forklaring)

Start med å lage hjertemalen, det gjør du enkelt ved å feste et ark til dataskjermen din også tegne over en hjerteform du finner på Google. Klipp den ut og så er den klar til bruk. Finn et enkelt kort eller bare brett et ark du har i to, jeg hadde noen litt tykke hvite ark liggende, så jeg gikk for sistnevnte. Legg hjerteformen der du ønsker på kortet, og fest den gjerne med en tapebit under slik at formen ikke sklir. Så er det bare å dyppe viskelærdelen av blyanten ned i stempelputen og trykke rundt hele hjerteformen.

Når du har laget sirkler rundt hele formen kan du fjerne malen og du vil se at hjerteformen kommer til syne. Så kan du velge å skrive noe inni hjertet, eventuelt noe på over- eller undersiden. Dette er et veldig enkelt kort som går utrolig fort å lage, perfekt hvis du er litt travel!

Til kort nummer to trenger du: Et kort/et brettet ark // Ark i to ulike farger // Blyant // Saks // Limstift // Hjerteformet mal i 2 ulike størrelser (jeg lagde mine selv)

Nok en gang lager du hjertemalene ved å tegne over på dataen, bare husk at denne gangen trenger du to ulike størrelser. Jeg fant derfor et bilde også skalerte jeg det et par ganger ned for mal nummer to. Bruk så malen til å tegne opp og klippe ut 4 hjerter av hver størrelse, jeg tok de store hjertene hvite og de små rosa. Brett de minste hjertene litt på midten slik at de står litt opp og lim de på det store. Da vil du få en slags 3D-effekt på hjertene.

La hjertene tørke før du limer de på kortet ditt. Gjør gjerne plass til å skrive noe på kortet hvis du ønsker det.

Nå gjenstår bare å skrive innholdet i kortet, men det kan jeg dessverre ikke hjelpe dere med. Håper uansett dere like kortene eller at dere fikk litt inspirasjon. Og hvis dere ikke skal feire noen av disse dagene er det sikkert en eller annen person i livet deres som vil sette pris på en hyggelig oppmerksomhet en helt vanlig dag og ♥

– Sara


#diy #morsdag #valentines #valentinesday #hjemmelaget #tips #inspirasjon

8 kommentarer

Siste innlegg