Oppskrift: Varm kakao med peanøttsmør

Varm kakao er et must nå som høsten er her for fullt, og selv om den tradisjonelle koppen med varm sjokolade er helt nydelig er det jo spennende å prøve litt nytt. Jeg har tidligere lagt ut oppskrift på kakao med chili og kakao med smak av mint. Begge to er store favoritter hos meg! I dag fikk jeg dog lyst til å prøve noe jeg har sett dukke opp stadig oftere rundt om kring på nett den siste tiden, kakao med peanøttsmør. Jeg elsker jo kombinasjonene av sjokolade og peanøttsmør, så hvorfor ikke? Og gjett hva, det ble supergodt! En skikkelig fyldig og smaksrik kakao som virkelig metter. 

Ingredienser til en kopp: 2,5 dl valgfri melk // 1 ss 100% kakaopulver // 1 ss peanøttsmør // Søtning // Marshmallows til topping

Ha alle ingrediensene i en kjele og varm opp under omrøring, husk bare på å bruke et peanøttsmør som er smooth. Jeg tror ikke det blir så godt med den crunchy varianten til denne oppskriften. Smak til med litt søtning, jeg brukte en ss sukker, men du kan droppe det helt hvis du vil. Så toppet jeg koppen med noen marshmallows og noen peanøtter. Yummy!

Nam, så god smak det ble på kakaoen med et hint av peanøttsmør. Jeg vil forresten bare advare, dette blir en såpass mektig kakao at du bare orker en kopp! Jeg var i hvert fall veldig mett etter å ha slurpet i meg hele denne. Veldig god kosekakao ♥

Hva slags varm drikk foretrekker du?

– Sara


#oppskrift #inspirasjon #tips #hjemmelaget #høst #varmt #drikke

8 kommentarer

Siste innlegg