Boktips: En mann ved navn Ove

God fredagskveld! Håper helga har behandlet dere bra så langt? Jeg ville bare innom med et boktips til dere i dag, nå har det vært en del film- og serietips de siste fredagene, så det var på tide å anbefale en bok igjen. Og kan dere love meg at dere leser denne boka? Denne boka er så hysterisk morsom, trist og fin på samme tid! En mann ved navn Ove høstet omtrent bare femmere og seksere på terningen da den kom, og den lever helt klart opp til anmeldelsene. Virkelig en bok verdt å få med seg. 

Boka handler om Ove på 59 år som er en stereotypisk grinebiter uten sosiale antenner, han er opptatt av prinsipper og at “rett skal være rett”. Han kjører Saab, blå Saab, for det har han alltid gjort. Hver morgen går han på inspeksjonsrunde rundt i nabolaget for å sjekke at alt er som det skal. Ove er med andre ord glad i at ting er som de alltid har vært og takler endringer dårlig. Og selv om man kanskje skulle tro at en sånn type er vanskelig å like er Ove en fyr man bare må bli glad i. Ove har en veldig fin utvikling gjennom boken og uansett hvor irriterende han kan være til tider er jeg alltid på team Ove. Jeg har ikke lyst til å skrive så mye mer om handlingen, du vil få mye mer utav boken om du leser de viktige tingene selv, men jeg vil bare ta med en liten beskrivelse som forlaget så fint skrev, som i grunn oppsummerer boken godt: “En roman om kjærlighet, skikkelig verktøy og betydningen av alltid å kjøre Saab.”

Jeg vet det har kommet en film av denne boka, men jeg likte ikke traileren. Det var liksom ikke sånn jeg hadde sett for meg Ove, og jeg har ikke lyst til å ødelegge opplevelsen av boken med en film. Så den tror jeg nok jeg styrer unna. Boka derimot, kan jeg godt lese om igjen!

Har du lest En mann ved navn Ove?

– Sara

FOLLOW ME: Facebook // Instagram // Snapchat: Sokbibi


#bok #boktips #tips #anbefaling 

10 kommentarer
    1. Jeg har lagt den til i storytel bokhylla, da jeg tenker å lytte til denne. Håper den faller i smak.

    2. Ikke lest boka, men mener jeg har sett filmen og syns den var bra.. )) Noen ganger er det best å bevare opplevelsen man fikk av boka … Kos deg med lørdagskvelden <3

    3. annebe: Ikke sant, det er det jeg tenker også. Synes boka var så bra, så er redd jeg mister litt den følelsen med filmen. Håper du har hatt en fin start på uka <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg