How to: Halloween-kake

For en bra fest det ble i går! Det merkes naturligvis litt på formen i dag, men det er absolutt verdt det. Jeg koste meg veldig, og det virket som at de andre gjorde det også. I dag er siste dagen med Halloween-uke, og jeg tenkte å avslutte med en sjokoladekake pyntet i Halloweenstil. Den ble servert på festen i går og det virket som den ble godt mottatt. 

Du trenger: Sjokoladekake (jeg brukte fra pose denne gangen) // Hvit sjokolade // Kokosolje // Konditorfarge // Mørk sjokolade // Stilk til gresskarene

Lag sjokoladekaken og la den avkjøle seg helt før du fortsetter. Del den opp i passe store biter, og så er det pynting. For å lage spøkelsene smelter du bare hvit sjokolade over vannbad og har oppi en liten dæsj kokosolje. Oljen vil gjøre at sjokoladen blir tynnere, og dermed letter å ha med å gjøre. Når sjokoladen har smeltet drypper du litt sjokolade der du vil spøkelse skal være også setter du på en marshmallow. Hell hvit sjokolade over marshmallowen og vent til sjokoladen har tørket helt før du tegner på munn og øyne med mørk sjokolade. 

For å lage gresskarene smelter du hvit sjokolade, kokosolje og oransje konditorfarge over vannbad. Grunnen til at du må ha konditorfargen i mens du smelter er fordi disse ofte er vannbaserte, og da vil sjokoladen bli tykk og ubrukelig om du tilsetter den etterpå. Ellers gjør du akkurat det samme som med spøkelsene, men sett på en liten stilk på toppen tilslutt. Tanken var å finne noe grønt jeg kunne bruke, men det glemte jeg helt bort, så da måtte jeg bruke noe jeg hadde hjemme. 

Hvis jeg skulle gjort noe annerledes med disse måtte det blitt å hatt på sjokoladeglasur. Siden ikke hele kakestykket er dekket med sjokolade kan det bli litt tørt og kjedelig i kantene, så jeg synes i hvert fall det hadde gjort seg med et et tynt lag glasur.

Det ble forresten knipset mye bilder på festen i går, jeg skal se gjennom de i løpet av kvelden, så i morgen kommer et solid bildedryss! Håper dere har en fin søndagskveld 🙂 

FOLLOW ME: Facebook // Instagram // Snapchat: Sokbibi


#halloween #tips #inspirasjon #kake #bake #halloweenkake #halloween2017mood

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg