Ukens do not watch: Snømannen

Forrige fredag var Matias og jeg på kino for å se Snømannen. Selv om jeg ikke har kommet så langt som til å lese Jo Nesbøs bøker om den alkoholiserte etterforskeren gledet jeg meg veldig til å se filmen. Forventningene var høye til tross de labre anmeldelsene. Dessverre sto ikke filmen til forventingene i det hele tatt. Jeg fikk overraskende nok enda mer lyst til å lese bøkene, for jeg er helt overbevist om at Jo Nesbøs versjon er tusen ganger bedre. Så denne uken får dere ikke noe underholdningstips av meg, men en vennlig anbefaling om å bruke kino-pengene deres på noe annet.

En rotete handling, lite troverdige skuespillere og en gjennomgående forutsigbarhet preger denne filmen. Spenningen var nesten ikke tilstedeværende, og det at man skjønner hvem snømannen er tar bort mye av gleden med filmen. Det fantes ikke mange spenningstopper, og med et skikkelig antiklimaks på slutten klarte filmen å holde seg dårlig hele veien gjennom, dessverre. Jeg følte også at det ble utrolig kunstig at denne filmen er på engelsk, og skulle mye heller sett at dette ble spilt inn på norsk. 

Jeg har lagt ved traileren så kan dere jo få et lite innblikk i handlingen. Det er veldig synd at resultatet ble sånn med denne filmen, for selv om jeg ikke har lest boka er jeg sikker på at det kunne blitt en veldig god film. 

Har du sett Snømannen? 

– Sara

FOLLOW ME: Facebook // Instagram // Snapchat: Sokbibi


#film #underholdning #kino #nesbø #anmeldelse 

6 kommentarer
    1. Ikke sett den, men hørt den får dårlige kritikker ja.. Ikke lest boka heller jeg..men det har mannen og den likte han godt…dumt filmen ikke var godt laget også….
      God helg til deg <3

    2. Ikke sett den jeg, og kommer ikke til å gjøre det heller. Når det er SÅ dårlig. Gidder ikke kjøpe dvd-en da.. Det var jo et tips dette også, et IKKE-se-tips…Greit det også 🙂

    3. annebe: Det var veldig synd, i hvert fall når den er basert på en bestselger 🙂 Men men, sånn blir det vel bare noen ganger. Vi får heller kose oss med boka!

      Takk, og god helg til deg og <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg