Oppskrift: banangranola med mørk sjokolade

God lørdags ettermiddag! Nå som hverdagen er her igjen har jeg kikket en del etter inspirasjon til frokost- og lunsjoppskrifter på Pinterest, og en ting som går igjen er banangranola. Det synes jeg hørtes fantastisk godt ut, så jeg hentet litt inspirasjon fra forskjellige oppskrifter og satte sammen min egen versjon med mørke sjokoladeknapper. Banan og mørk sjokolade er jo så utrolig godt sammen! Håper jeg klarer å friste dere med denne oppskriften ♥

Ingredienser: 1,5 dl havregryn // 0,5 dl hakkede nøtter // 0,5 dl gresskarkjerner // 0,5 dl solsikkefrø // 1 medium godt moden banan // 1ts vaniljepulver // 1 ss kanel // 2 ss kokosolje // En liten neve mørke sjokoladeknapper

Bland banan og olje i en bolle, kjør blandingen glatt med en stavmikser. Bland så inn alt det tørre, bortsett fra sjokoladen før du fordeler alt utover en stekeplate dekket med bakepapir. Stek det hele midt i ovnen på 175 grader i ca. 20 minutter. Ikke glem å rør litt rundt underveis slik at det ikke brenner seg! La den avkjøle seg helt før du tilsetter sjokoladebitene. Oppbevar i et tett glass.

Denne smaksbomen av en granolaen kan virkelig anbefales som topping til yoghurt, med melk på eller rett og slett bare som snacks! Jeg tok meg selv i å småknaske litt på disse i går kveld, det er regne godisen!

Håper dere får en superfin lørdag!

– Sara


#oppskrift #mat #lunsj #frokost #musli #tips #inspo #inspirasjin #hjemmealget #vegansk #sunt #banan

10 kommentarer

Siste innlegg