Oppskirft: banan- og snickers-is

Hei dere! Tenk at nå har det gått over en uke av august allerede! Denne sommeren har gått så utrolig fort, og før vi vet ordet av det står vi der med tykke ullgensere og fargerikt løv under skoene. Nå var jeg kanskje litt overdramatisk, for vi ha jo fortsatt hele resten august foran oss, som forhåpentligvis byr på litt finvær! Selv om dagen i dag har bydd på nedbør utav en annen verden tenker jeg vi klinger med en isoppskrift i dag. Tidligere i sommer delte jeg oppskrift på syrlige brinebæris med dere, og i dag er det en kremete og god snickers-is med smak av banan som står på menyen. Oppskriften er hentet fra Fitliving, og er en (mye) sunnere versjon av den du får kjøpt i butikken. Håper det smaker ♥

Ingredienser: 2 store bananer // 2 dl gresk yoghurt // 2 ss peanøttsmør // 1 ts 100% vaniljepulver // Mørke sjokoladebiter

Blend sammen bananer, gresk yoghurt, peanøttsmør og vaniljepulver til du får en jevn og fin blanding. Bland inn sjokoladebiter før du fyller i ønskede former og setter i fryseren. Jeg tok bare alt i en stor boks, slik at vi kan lage kuler av isen. 

Isen lager du på 1-2-3, og så god som den ble! Smaken minner faktisk om snickers, bare med banan. Og hvis det er to ting som går bra sammen, så er det banana og sjokolade. Yummy! 

Har du spist mye is i sommer?

– Sara


#sommer #is #oppskrift #hjemmelaget #peanøtt #peanøttsmør #sunt #sunnere #iskrem

11 kommentarer
    1. I dag har det vært skikkelig grått og høstlig her :)) Så skikkelig godt ut det på bildet her…nam :)) God natt og fin morgendag til deg <3

    2. Det så faktisk veldig godt ut!
      Jeg har spist masse hjemmelaget is i sommer, men jeg lager den usunne (og fantastiske!) varianten med mengder av fløte, sukker og egg. Mmmh…

    3. Det så skikkelig godt ut! Kan man bytte ut gresk yoghurt med soya naturell yoghurt for å få den vegansk?

    4. Tante Jul: Så hyggelig 😀
      Så digg! Jeg skal ikke prøve å påstå at jeg har vært noen sunnhet i sommer selv altså, jeg blir bare så nysgjerrig når jeg ser slike oppskrifter på nett 😀 Måtte bare prøve, og den ble skikkelig vellykket! ^^ Håper du får en fortsatt fin sommer, med masse is 🙂

    5. Kethlin: Takk 😀 Du, jeg tenkte faktisk jeg skulle skrevet det i innlegget, men siden jeg ikke har prøvd det selv droppet jeg det. Det burde ikke være noe problem, yoghurten står jo ikke for så mye av smaken. Gi meg gjerne beskjed hvis du prøver! ^^ Sjokoladeknappene er fra Odense, og de er uten melk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg