Oppskrift: Mini-pavlova

God søndag! Har dere noen fine planer for dagen? Jeg skal tilbringe dagen på jobb, men jeg tror det blir en ganske rolig kveld så jeg klager ikke. I dag er siste dagen av min lille 17.mai-weekend, og jeg tenkte å avslutte med et dessert-tips. Pavlova er jo en sikker vinner på kakebordet, men jeg tenkte å inspirere dere med noen mini-pavlovaer. Alt i miniatyr er gøy, er det ikke? 

Ingredienser til 4 små pavlovaer: 1 eggehvite / 50g sukker // Vaniljekrem // Bær

Marengsbunnene lager du ved å piske eggehvite og sukker til det blir stivt. Jeg startet å piske på lav hastighet før jeg setter opp til medium. Ha i litt og litt sukker om gangen. Så bruker du en sprøytepose eller en vanlig blank pose til å sprøyte ut formen. Stek bunnene i 1,5 time på 100 grader, og når tiden er over slår du bare av ovnene med bunnene inni. La det stå helt til ovnen har kjølt seg helt ned, da tørker de skikkelig. 

Vaniljekrem kan du selvfølgelig lage selv, men jeg har gått for ferdigvarianten i dag. Topp med masse deilig bær!

Det eneste som tar tid her er å steke bunnene, alt annet er unnagjort i en fei! Også er jo pavlova såå godt! En skikkelig vårlig kake som blir fargerik med masse bær. Perfekt til våren og 17.mai! Håper likte tipset mitt, og at dere får en fin søndag videre ♥

Skal du bake noe til nasjonaldagen?

– Sara


#nasjonaldag #kake #pavlova #oppskrift #tips #inspo #inspirasjon 

6 kommentarer
    1. frodith: Hehe, jaa 😀 Du kan servere de på neste motevisning vettu ^^
      Godt å høre, de ble faktisk ikke så verst! Har bare laget marengs en gang før, så var litt spent på resultatet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg