Borddekking til 17.mai

Jeg rakk aldri innom bloggen igjen i går, selv om jeg gjerne skulle postet dette innlegget. Så dere får dere få to 17.mai-innlegg i dag, det er vel ikke feil det heller? I dag er det borddekking jeg ønsker å inspirere dere med. Jeg skal riktig nok ikke skryte på meg å ha dekket mange bord i mitt liv, men det er så gøy å være litt kreativ og under ser dere resultatet. Dette er en veldig enkel, og rimelig måte å dekke bordet på til 17.mai, perfekt hvis du er på budsjett! Håper dere blir inspirert ♥

Hipp – Hipp – Hurra

Bruk valgfrie tallerkner og glass, mine tallerkener og glass har jeg arvet etter oldemor. Bestikket er fra Nille, og kostet 299,- for fire personer, serviettene er av tøy, men vanlige hvite papirservietter fungerer like bra. Sløyfebåndet får man kjøpt hos Nille, Søstrene Grene osv. for en billig penge. Duken og flagglenken hadde jeg hjemme fra før men begge deler kan skaffes ganske rimelig på for eksempel Nille. 

Brudesløret har jeg kjøpt på Mester Grønn, men det finner dere garantert hos de fleste blomsterbutikker. Jeg tror det kostet 75,- for en pakke. Tanken var egentlig å bruke hvitveis, men den hadde dessverre allerede begynt å visne, så da ble det brudeslør isteden. Bjørkekvistene var helt gratis, plukket ute i det fri. Vasen jeg har brukt er et gammelt norgesglass.

Lysene har mamma kjøpt til meg, så jeg vet ikke helt hva de kostet, men jeg tror de er fra Spar Kjøp. 

Litt 17.mai-bånd gjør seg fint både rundt serveringsflaskene, men også rundt glass med stett. 

Da var bordet klart, og 17.mai kan egentlig bare komme! Jeg synes det var greit å ikke putte for mye på bordet, for man har jo gjerne litt mat stående fremme også. Håper dere likte det, også skrives vi igjen litt seinere i dag ♥

Hva skal du på 17.mai?

– Sara


#mai #nasjonaldagen #borddekking #inspo #inspirasjon #mat 

4 kommentarer
    1. Det var delikat og kjempefint.. og artig med brudeslør, løv og flagg i stedet for blomster.. :)) Vi gjør veldig lite ut av 17 mai.. er det sol drar vi ut til sjøen og har med kaffe og mat :)) Ellers koser vi oss med noe godt her hjemme :)) Lørdagsklem <3

    2. annebe: Takk, så hyggelig å høre! 😀 Har inntrykk av at flere og flere ikke gjør så mye utav dagen, og det skjønner jeg veldig godt. Det er jo en litt slitsom dag, men jeg er veldig glad i feiring og prøver å markere alt jeg kan xD Hehe
      Er sikker på at dere får en fin dag uansett hva dere gjør 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg