Serietips: Vikingane

Hei og god fredag! Nå er mamma, bestemor og jeg på vei til Oslo, det er nemlig klart for innspillingen av Kjendisrestauranten i dag. Det er Caroline Berg Eriksen sin tur til å være restaurantsjef, så vi gleder oss til å se hva hun disker opp med! Nå er det imidlertid tid for nok et nytt underholdningstips, og i dag er det den norske humorserien Vikingane jeg vil tipse dere om. Serien ble sendt på NRK i fjor, så en del av dere har kanskje allerede sett den? Jeg synes likevel den er så morsom at den fortjener å deles! 

Serien er lagt til 700-tallet, og vi følger livene til innbyggerne i vikinglandsbyen Norheim. I første episode kommer landsbyens høvding Olav (Henrik Mestad) og følget hans hjem fra tokt. Mens de har vært ute å plyndret har Olavs bror, Orm (Kåre Conradi) styrt landsbyen. Orm er i motsetning til broren veldig feminin og pysete. Han måtte bli hjemme på grunn av “ryggproblemer”, og han blir ikke spesielt fornøyd når kona returnerer har hun et kjede laget av penisene til alle mennene hun har voldtatt. Selv om Orm ikke er særlig godt likt som høvdig, er det hans store ønske er å ta over tronen til broren. Vi får ta del i hans og vikingenes hverdag, med små og store hendelser. Serien har akkurat min type humor, og innimellom må jeg nesten gripe etter puta for å gjemme meg! Ikke bare er serien morsom, den er også visuelt sett veldig godt lagd. Vi får se flott, norsk natur, og realistiske kostymer og rekvisitter.

Denne er virkelig hysterisk morsom! Heldigvis kommer det en sesong nummer to. Dette er en serie du ser gjennom relativt rask, første sesong er ikke på mer enn 6 episoder av 30 minutter. Alt ligger gratis ute på NRK, så her er det bare å kikke i vei. 

Har du sett Vikingane? 

– Sara


#tvserie #tv #serie #underholdning #tips #anbefaling #nrk #norsk

4 kommentarer

Siste innlegg