DIY: Påskeegg

Nå er jo påsken godt i gang, men hvis årets påskeverksted ikke er gjennomført enda kan jeg anbefale dette enkle prosjektet. Dekorative egg som kan brukes år etter år. Hvis du noen gamle påskeegg liggende som du ikke synes er så veldig fine lenger kan du gi de nytt liv med litt spraylakk. Nå skal det sies at jeg ikke fant igjen de gamle eggene jeg skulle brukt til dette prosjektet, så disse er kjøpt på salg hos Nille. Eggene hadde uansett ikke passet så godt inn hos oss slik de var, så de trengte uansett en liten oppussing. Jeg tror jeg betalte 30 kroner for to pakker med egg også hadde jeg spraylakken fra før, så dette ble ganske rimelig påskepynt. Det er aldri feil! 

Du trenger: Noen gamle påskeegg (evt. kan du blåse egg) // Spraylakk i to forskjellige farger

Lakk eggen i hovedfargen, jeg ønsket mine hvite. Så bruker du farge nummer to til å spraye små flekker. Hvis du har maling og en pensel kan du også sprute på maling med penselen. Det blir samme resultat. La de tørke før du henger de opp, enklere blir det ikke!

Husker dere jeg skrev at Vilde og jeg hadde plukket gåsunger? Vel, vi trodde vi hadde plukket gåsunger, men som dere ser var det ikke gåsunger som spratt ut. Det gjør egentlig ingen ting, det gjorde seg med litt grønt innimellom de sorte og hvite eggene. De andre små eggene som henger på kvistene er forresten fra Søstrene Grene. Jeg synes de ble fine sammen. 

– Sara


#diy #hobby #påske #tips #ide #inspo #inspirasjon

5 kommentarer
    1. frodith: Hehe, nei bjørk er det ikke, det vet jeg hvordan ser ut 🙂 Tydeligvis husket jeg ikke hvordan gåsunger ser ut, men det har kommet ut noe grønt fra de i hvert fall. Det ble fint uansett da, men vi var liksom så fornøyde med å ha funnet gåsunger xD

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg