Min jul 2016

Hei dere ♥ Håper dere hadde en kjempefin julefeiring og at dere har fått senket pulsen og virkelig kost dere første juledag. Jeg tok meg litt julefri fra bloggen, og hadde en pysjamasdag i går. Det var veldig deilig å ikke gjøre noen ting annet enn å se på film hele dagen! Julaften ble ikke helt som vi hadde tenkt i år, da vi måtte sende oldemor avgårde i ambulanse rett etter julematen var inntatt. Men det ble en hyggelig kveld likevel, og jeg tror alle ble veldig fornøyd med pakkene som lå under treet. Det ble tatt veldig lite bilder, men her er de jeg tok, samt et par bilder av noe av det jeg fikk til jul. Jeg kommer ikke til å lage et eget gaveinnlegg i år. Jeg fikk det jeg ønsket meg og mer til, så jeg kunne ikke vært mer fornøyd!  Likevel tenker jeg at ikke alle er like heldige, så enda et sånt innlegg trengs strengt talt ikke.

Min juletallerken i år besto av nøttestek og vegisterkaker med det tradisjonelle tilbehøret. Steken var utrolig god! Jeg tror mamma var den eneste som smakte på den, og hun synes også den var veldig god! 

Desserten inntas ♥

Jeg fikk ikke tatt noen bilder av antrekket mitt, men her sminken jeg hadde på grøtbesøk hos besteforeldrene til Matias. Det ble litt mer øyenskygge og blush før selve julekvelden. 

Jeg endte opp med å få to av Sophie Elise sin Forbilde så jeg tenker å bytte den ene i Linnéa Myhres nyeste bok. Jeg fikk også et par kokebøker med vegetaroppskrifter, som jeg gleder meg masse til å teste ut!

De to nyeste mummikoppene hadde jeg ikke fra før, så nå er jeg à jour med koppene i butikk! Jeg synes den rosa med Too-Ticki er så utrolig søt, veldig fine farger ♥ Jeg fikk også en haug med bomullskluter som jeg hadde ønsket meg, de skal erstatte padsene jeg bruker til sminkefjerning. Endelig har jeg også fått meg et par fine, sorte skinnhansker! Dette har jeg hatt lyst på i flere år, men jeg har liksom aldri somlet meg til å kjøpe det selv, så disse kommer til å bli brukt mye.  

Håper dere får en fin romjul videre, med familiekos, god mat og avslapping! Vi skal på middag til Matias sin mor i dag, der er bestemor fra Finland på besøk, så det skal bli veldig hyggelig. 

Hadde du en fin julefeiring?

– Sara 


#jul #julaften #julefeiring #julemat #julegaver 

7 kommentarer
    1. Jeg hadde en fin feiring på julaften. Mamma som har vært mye syk, orket også å være med, og det var godt 🙂 Fikk ting jeg liker og koste meg med familien. Ellers var jeg her hjemme i går, og i dag har vi hatt besøk av søster og nevø her 🙂 Koselig. Tenk at du spiser nøttestek da, du trives med å være veggis? 🙂 Er det idealistisk eller er det kostholdsmessig som gjorde at du ble veggis? Jeg husker ikke , men husker du endret for ikke SÅ lenge siden 🙂

    2. frodith: Så bra du hadde en fin feiring, og at moren din orket å bli med. Det er koseligst når alle er tilstede 🙂 Det høres ut som at du har fått kost deg masse med familie hele jula og det er jo det viktigste!
      Ja, det var veldig godt! Utrolig mange gode smaker, og det passet godt sammen med det tradisjonelle juletilbehøret 🙂 Jeg er ikke veldig nøye på dette altså, hvis jeg får servert kjøtt borte hos folk spiser jeg det. Jeg holder meg bare unna det hjemme og de gangene jeg selv kan velge. På julaften var det litt annerledes for jeg er ikke så veldig glad i ribbe, og nå fikk jeg endelig muligheten til å teste denne nøttesteka 🙂

      Det er flere årsaker til at jeg velger det bort, mest pga. dyrevelferd og miljøhensyn. Men så er det jo ikke dumt at det er sunnere med grønnsaker enn kjøtt heller da. Nå klarer jeg fint å få i meg nok usunnheter uansett, men alt hjelper vel 🙂 Prøvde meg som veganer en uke i starten av april, og har siden da ikke gått tilbake til å lage meg noe med kjøtt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg