DIY: glitrende konglepynt

Da er snart uken over, og her kommer ukens siste DIY-prosjekt. I morgen er det igjen tid for en oppskrift, så jeg håper du har likt de forskjellige prosjektene og oppskriftene jeg har kommet med i denne temauken. Hvis du har gått glipp av noen innlegg er det bare å bla seg bakover i arkivet, jeg har postet ett DIY-prosjekt eller en oppskrift hver dag hele uka.

Jeg har hatt det veldig gøy med å komme på ting å lage, selv om det har vært litt stress med å få tid til å gjøre alt før dagslyset forsvinner. I dag er det nok en gang noe veldig enkelt som står på planen, jeg liker at ting er litt enkelt, spesielt nå rett før jul! Så her kommer oppskrift på mine glitrende kongler.

Du trenger: Noen kongler // Lim // Glitter // Litt hvit maling // Tråd // Limpistol (ikke et must)

Start med å blande litt hvit maling sammen med hobbylim, før du dytter konglene forsiktig rundt i blandingen. Dypp de så i ønsket glitterfarge og la de tørke helt. Når konglene er helt tørre kan du lime fast tråden, hvis du ønsker å henge de opp. Jeg synes det var enklest å bruke limpistol til dette, og det fungerte best med en litt tynn tråd. De båndene som er på bildet lengre opp ville ikke feste seg. 

Så er konglene klare!​

Med tråden kan de henges opp på juletreet eller på grankvister hvis du har det til pynt. Det går også an å droppe tråden helt og bare la de ligge som pynt på peisen, i en bokhylle eller lignende. De blir også veldig fine hvis du samler flere i en bolle, veldig enkelt og dekorativt! 

Håper dere får en fin lørdag, og dere… I dag er det ÉN uke til julaften!  

– Sara


#diy #jul #julepynt #hjemmelaget #homemade #ide #ideer #inspirasjon #inspo 

6 kommentarer

Siste innlegg