DIY: Kremfigurer til kakaoen din

I dag har jeg et skikkelig søtt, litt tullete, men likevel veldig søtt DIY-prosjekt til dere. Krem formet som søte figurer til kakaokoppen din. Første gang jeg hørte om dette døde jeg litt inni meg, dette er akkurat sånne litt halvteite ting jeg liker. Og resultatet ble så søtt! Håper dere har lyst til å teste det ut ♥

Ingredienser: Kremfløte // Sukker // Pepperkakeformer

Pisk fløte og sukker som vanlig, bare pisk den litt lengre enn du vanligvis ville gjort. Pass bare på så det ikke blir smør! Kle en tallerken, eller lignende med bakepapir og smør kremen utover i et ganske tykt lag. Sett hele greia inn i frysen helt til kremen har frosset helt, dette tar et par timer.

Kutt så ut søte kremfigurer i ønsket fasong. Jeg tok frem de mest julete jeg kunne finne, og de ble jo så søte ♥ 

Ble de ikke fine? Jeg synes i hvert fall det er supergøy å ha noen sånne liggende i fryseren, så skal jeg by de neste gjestene som kommer på besøk på varm kakao med krem til. Hihi. Det enste som er viktig å huske på er at kremen blir gjennomfrosset, jeg måtte ta ut min etter en halvtimes tid for å rekke å ta bilder i dagslys. De smeltet derfor nesten før jeg hadde fått de opp i koppen. 

– Sara


#oppskrift #diy #hjemmelaget #kakao #jul #godt #krem #tips #ide #inspirasjon

8 kommentarer

Siste innlegg