How to: get well pot

God mandag! Det ble nøyaktig en uke ufrivillig uten blogging for min del, jeg har nemlig ligget rett ut på sofaen med influensa siden forrige tirsdag. Det har vært noen veldig kjedelige dager, og selv om jeg hadde veldig lyst til å få til et par blogginnlegg orket jeg rett og slett ikke. Jeg håper dere kan tilgi det lille fraværet mitt, for nå er det ikke lenge til jeg starte opp med juleinnhold! SOM jeg gleder meg til å dele DIY-prosjekter, oppskrifter, tips og triks med dere ♥ Før den tid tenkte jeg det ville være passende med et lite tips til dere andre som kanskje også ligger syke nå, eller blir syke snart; en get well pot. Dette er egentlig en liten oppgradering av forkjølelsesteen jeg brukte å drikke før. Det har gått et par slike mugger på jobb den siste tiden, ei jeg jobber med er så flink til å lage seg te hvis hun føler seg syk, så jeg ble litt inspirert av henne 🙂

Du trenger: Noen sitronskiver // Noen skiver fersk ingefær // En bit chili // Noen mynteblader // Honning // Varmt vann

Kutt opp sitron, ingefær og chili og ha de i en kopp eller en kanne. Myntebladene putter du i en tesil, disse kan du ta ut etter en liten stund hvis du ikke er så glad i mintsmaken. La ingrediensene trekke noen minutter før du drikker. Så må du selvsagt tilsette ønsket menge honning. Yum! 

Dette er så godt, og ikke minst sunt! Ingefær virker naturlig betennelsesdempende og slimløsende, noe som jo er perfekt når man er syk. I tillegg til en hel haug med andre fordeler smaker også ingefær veldig godt. Litt sterkt synes noen, men jeg elsker å ha det i te, juice og selvfølgelig i matlaging. Sitron er stort sett alltid en ingrediens i detox-juicer fordi den har så rensende effekt på kroppen. Og igjen, det smaker jo godt! Håper dere holder dere friske i vinter, hvis ikke, håper det smaker ♥

Har du noen triks mot forkjølelse?

– Sara


#syk #influensa #forkjøla #tips #te #sitron #ingefær #hjemmelaget #oppskrift #sunt #diy

13 kommentarer

Siste innlegg