How to: gresskarpuré

Siden jeg er litt obsessed med gresskar om dagen er det bare på sin plass at jeg viser dere hvordan man kan lage og lagre gresskarpuré. Høsten er sesongen for disse fargerike godsakene, så det kan være en fordel å kjøpe inn masse nå og fryse det ned. Jeg har bare prøvd med de tradisjonelle oransje gresskarene, men det er ikke noe problem å gjøre det med andre typer heller. Oppskriften er superenkel, og pureen kan brukes til alt fra supper til bakverk. Oppskriften er hentet fra thepionerwoman.com

Gresskarnerd!

Start med å dele opp gresskar i biter og legg det utover er stekebrett. Stek de på 175 grader i ca. 45 minutter, de er klare når er møre og gyldne i fargen.

Skrell av skinnet, dette går veldig lett når de er stekt og kjør de i en foodprosessor. Hvis pureen ser veldig tør ut kan du tilsette et par skjeer med vann, dersom den er veldig vannete bør du sile den. Min måtte siles, og det gjøres veldig enkelt med en metall-sil, et håndkle eller lignende. Så har du helt fersk gresskarpuré. Hvis du ikke skal bruke alt med en gang kan du fryse det ned i mindre porsjoner. Jeg har bare brukt fryseposer, men du kan også bruke tette bokser.

Jeg har så langt brukt min puré til å lage deilig pumpkin spice latte.

Og supermektige gresskarvafler

Jeg kommer helt sikkert til å komme med flere oppskrifter før høsten er omme, så du kan like gjerne bare lage deg en batch med gresskarpuré først som sist! Hehe, neida, men hvis det er en oppskrift med gresskar jeg håper dere prøver er det den jeg la ut i går, pumpkin spice latte ♥

Er du glad i gresskar?

– Sara


#gresskar #pumpkin #gresskarpure #oppskrift #tips #inspo #inspirasjon #hjemmelaget #howto 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg