Oppskrift: Coco-crunch ala Funky Fresh Foods

God lillelørdag, håper solen har skint like fint hos deg som den har gjort her i Hønefoss i dag! Jeg veit det er en skikkelig klisje, men høsten er så fin og fargerik nå, helt nydelig ♥ I dag tenkte jeg å dele en sinnsykt god oppskrift med dere, som er perfekt å servere ved siden av en varm kopp te eller kaffe. Dette er en lettvin og veldig god kopi av de himmelsk gode Coco-Crunch-kulene de selger på Funky Fresh Foods. Jeg skal ikke ta æren for å ha kommet opp med oppskriften selv altså, jeg har lånt den fra Julianne Lyngstad sin blogg, men har endret litt på målene. 

Ingredienser til 15 medium store kuler: 100g havregryn // 40g kakao // 30g kakaomasse // 1 ss pulverkaffe // 1 ss vaniljepulver // 1 ts maldonsalt // 1/2 dl søtning (jeg brukte en blanding av agave- og yaconsirup) // 1 dl smeltet kokosolje 50g spiret bokhvete // kokosmasse til å rulle kulene i 

Start med å male havregryn til havremel i en foodprosessor eller blender. Bland så inn resten av de tørre ingrediensene og blend godt. 

Tilsett søtning og smeltet kokosolje i blanding og bland det godt sammen. Sjekk om det er passelig konsistens til å lage kuler av, hvis du synes du trenger mer olje eller søtning er det bare å tilsette mer. Når alt er ferdigblandet kan du tilsette bokhveten, denne skal ikke kjøres i foodprosessoren, da blir poenget med de små herlighetene borte. Det er forresten viktig at det er spiret bokhvete, er den ikke spiret vil den være hard og ikke noe god i disse kulene. Dette kan kjøpes ferdig på butikken, eller så kan du spire selv. Det er veldig lett å gjøre det selv, jeg tenkte faktisk å komme med en liten guide om hvordan det gjøres på bloggen snart. 

Når kulene er trillet har du kokosmasse på en tallerken og triller dem til de er dekket i deilig kokos. 

Voilà!

Oppbevar kulene i et lufttett glass i kjøleskap, hvis du klarer å la vær å spise de med en gang da! Disse ble egentlig veldig like de fra Funky Fresh Foods sine, den eneste forskjellen er at de jeg lagde ikke ble så klissete. Så neste gang jeg skal lage disse skal jeg prøve å tilsette enda mer kokosolje, for å se om de blir enda likere. Det blir nemlig ikke lenge til neste gang! 

Har du smakt Coco-Crunch før?

– Sara


#oppskrift #inspo #inspirasjon #funkyfreshfoods #hjemmelaget #godis #godteri #sunt #sunnere #kokos #snacks 

6 kommentarer
    1. Jeg har smakt Coco Crunch og fikk nettopp oppskriften fra Helsekosten her om dagen, etter å ha lett over alt på nettet etter den. Har allerede laget dem to ganger, og i likhet med deg blir det ikke lenge til neste gang! De er himmelske 😀

    2. Det ser jo helt himmelsk ut, men smaker de veldiig kokos? Er ikke såå fan av kokos, så fint om det smaker mer sjokolade, haha 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg