Underholdningstips: Live redder verden. Litt

Har dere fått med dere det nyeste programmet til Live Nelvik på NRK, Live redder verden. Litt? Det er et underholdningsprogram som handler om Lives vei til et mer miljøvennlig liv. Det høres kanskje litt småkjedelig ut, men jeg synes det er et utrolig kult program! De har klart å få til en fin balansegang mellom å informere og å underholde. Og jeg merker jeg har blitt mer engasjert i å være mer miljøvennlig selv etter å ha sett programmet. Så derfor ville jeg bare titte innom for å anbefale den videre til dere 🙂 

Uten å røpe for mye så starter det med at Live finner ut hvor høyt utslipp av Co2 hun har i året, så blir målet å komme seg ned mot verdensgjennomsnittet. For å måle det omtrentlige utslippet av Co2 man har per år kan man fylle ut en klimakalkulator. Det er ikke mange spørsmålene man må svare på for å finne ut hvordan man ligger an i forhold til nordmenn og resten av verdens befolkning. Jeg tok testen og fikk et veldig bra resultat. Her håper jeg dere tåler litt selvskryt, for jeg er faktisk ganske fornøyd med resultatet mitt. 

Grunnen til at jeg kommer ganske bra ut er blant annet at jeg ikke spiser kjøtt og at jeg tar buss, isteden for å kjøre bil. Vi bor i tillegg i en leilighet, så strømforbruket vårt er lavt sammenlignet med folk som bor i store hus.

I serien er hun innom mange forskjellige miljøvennlige tiltak, alt fra dumpster diving til redesign av klær, til hvordan kutte ned på avfallsmengden man gir fra seg. Jeg anbefaler alle som er interessert i å leve litt mer miljøvennlig til å sjekke ut denne serien. Egentlig burde alle se den uansett, for dette er viktig! Vi er nødt til å gjøre noen endringer i tiden som kommer hvis vi fortsatt ønsker å leve på denne planeten. Sånn, det var dagens lille alvorsprat. 

Serien ligger gratis ute på NRK Nett-TV, og er på bare 5 episoder, så løp inn å se.

Har du fulgt med på dette programet?

– Sara


#miljø #underholdning #nrk #livenelvik #miljøvennlig #klima #tips #tv

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg