Oppskrift: frisk agurkdressing

God torsdag! Det går mye i mat på bloggen om dagen, men det er rett og slett av den grunn at matgleden er på topp. Da vi bodde på Sinsen hadde vi verdens mest mikroskopiske kjøkken og jeg hadde aldri lyst til å lage noe som helst der inne. Så nå som vi har masse plass å boltre oss på har gleden ved å lage mat kommet mer og mer tilbake. I tillegg fikk jeg en helt super foodprosessor til bursdag så motivasjonen har virkelig skutt fart. I dag er det en frisk dressing med et hint av agurk jeg vil dele med dere. Håper det smaker ♥

Ingredienser: 1,5 dl majones // 1,5 dl rømme // 3/4 agurk // 1 hvitløksfedd // 1 ss løkpulver // 1 ss tørket basilikum // 1ts salt // 1 ts pepper // Litt ferske urter for pynt (jeg brukte basilikum)

Start med å skrelle agurken og kjør den helt glatt i en foodprosessor eller blender.

Sil den våte massen slik at du sitter igjen med juicen. Denne kan du sette til side mens du blander sammen resten av ingrediensene. 

Bland sammen majonesen, rømmen, krydderet og et skvist hvitløksfedd. Når det er blandet godt tilsetter du agurkjuicen. Sett dressingen i kjøleskap, og la den gjerne hvile et par timer før du serverer. Topp den med hakkede friske urter!

Denne ble helt nydelig, frisk og god! Egentlig er den perfekt som en sommerdressing, men jeg har ikke noe i mot å holde litt lengre på sommerfølelsen. Denne dressingen er forresten super å bruke til sterk mat, hvis du trenger noe som virker litt kjølende! Til indisk vil jeg tro den er veldig god 🙂 

Er du glad i å lage mat?

– Sara


#mat #oppskrift #hjemmelaget #agurk #diy #kosthold 

15 kommentarer

Siste innlegg