2 enkle tapasretter (vegetar)

God lørdags kveld! Hvordan behandler helgen dere så langt? Her i byen har det vært maraton i dag, men jeg har isteden benyttet fridagen min på isspising med Tonje. Nå var det altfor lenge siden sist, så det var kos å catche up litt igjen. Før vi tar middag her i huset tenkte jeg bare å gi dere et par enkle oppskrifter på vegetar-tapas. Disse kan fint brukes i tillegg til kjøttretter hvis dere ønsker det, eller som en del av et spennende vegetarisk tapasbord. Håper dere får lyst til å teste de ut ♥

– Broccoli tots –

Ingredienser: 1/2 brokkoli // 1 liten løk // 3 hvitløksfedd // 1 dl raspet ost, gjerne cheddar eller noe med litt ordentlig smak // 1 egg //  1 dl grilljermel // Salt, pepper og annet krydder etter ønske // 

Start med å koke opp brokkolien, før du finhakker det. 

Ha det i en bolle sammen med finhakket løk og hvitløk, osten, ett vispet egg, grilljermel og krydder. Miks alt sammen godt før du lar det stå i ca. 20 minutter å hvile i kjøleskap. 

Form biten i ønsket form og legg de på et bakebrett. Stek de i ovnen på 200 grader i ca. 10 minutter på hver side. Du ser når de er gyldne og fine!

– Cheesy squash –

Ingredienser: 1/2 squash // Parmeasnost // Krydder etter ønske //

Kutt opp squashen i skiver og dryss over revet parmesan. Topp skivene med ønsket krydder, og stek de i ovnen på 200 grader i ca. 10 minutter.

Yummy! Dette gjorde seg virkelig på tapasbordet, både brokkolibitene og squashen gikk ned på høykant. Jeg tror faktisk jeg skal forsøke å lage burger av den brokkoliblandingen, tror det kan bli veeldig godt! Da vi spiste disse tapasrettene hadde vi noen andre retter også, men den ene tingen vi lagde ble ikke så veldig god. Jeg likte det i hvert fall ikke, så jeg tror ikke jeg gidder å legge ut oppskrift på det. I tillegg til dette hadde vi også potetbåter stekt i ovnen, fylt sopp, hummus og en slags mangosalsa fra Rema1000. Sistnevnte var ikke noe god i det hele tatt, ingen av oss klarte å spise den, men det er mulig det bare er oss.  

Jeg har flere småretter på lur, så bare si i fra hvis dette er noe dere vil se mer av! Så får dere ha en superfin lørdagskveld videre ♥

Hva er din favoritt-tapasrett?

– Sara 


#tapas #hjemmelaget #homemade #vegetar #brokkoli #squash #parmesan #tips #inspirasjon #inspo #middag #mat #oppskrift 

15 kommentarer

Siste innlegg