Video-oppskrift: linsegryte

Da har jeg omsider fått klipt sammen videoen av linsegryten. Jeg skjønte at når Vilde begynte å etterlyse ting på bloggen min har jeg kanskje drøyd det litt for lenge! Så siden jeg hadde litt ledig tid før jobb i dag spilte jeg inn lydopptakene og gjorde siste finish. Håper dere liker å få oppskrift presentert på denne måten, og at det smaker ♥

Ingredienser til to personer: 1 boks (250g) røde linser // 1 l kokende vann // 1 stor løk // 3 hvitløksfedd // 2 ts hakket ingefær // 2 gulrøtter // Frisk koriander // 2 ss tomatpuré // Gurkemeie // Basilikum // Chilipulver // Hvitvinseddik // Karri // Salt

Fremgangsmåte får dere i videoen, men hvis noe er uklart må dere selvfølgelig bare si i fra. Denne gryta kan du tilpasse og smaksette etter eget ønske, bare ved å bytte ut krydderet kan du for eksempel gi den et indisk eller et meksikansk preg. Kanskje det til og med går an å ha i litt kokosmelk og currypaste og gjøre den om til en thaigryte? Det må jeg prøve en dag!

Vil dere har flere slike videoer?

– Sara


#mat #middag #vegan #vegansk #vegetar #oppskrift #video #videoblogg #tips #inspo #inspirasjon #matglede #sunt

11 kommentarer

Siste innlegg