DIY: “Kähler”-egg

Dere har alle sammen sikkert malt påskeegg som barn, men det betyr ikke at man ikke kan gjøre det som voksen!  Jeg lot meg derfor inspirere av de populære Kähler vasene og sprayet meg noen dekorative egg jeg kan pynte med til påske. 

Du trenger: tomme egg // spraylakk i ønsket farge // tape // fyrstikker // tråd

Jeg brukte smal tape kjøpt på Søstrene Grene slik at de hvite feltene ikke skulle bli for store, og markerte opp hvor de gullfargede stripene skulle gå. Så var det bare å spraye i vei. Hvis du vil ha toppen og bunnen av eggene hvite må du også dekke til de med tape. Så er det bare å spraye i vei!

Et lite tips er å klippe ut biter av en dorullkjerne som eggene kan stå på mens de tørker. Så er det bare å dra av tapen. Har det kommet spraylakk utenfor er det bare å fjerne med en Q-tips og litt neglelakkfjerner.

Så på en-to-tre har du noen fine egg du kan pynte med i dagene som kommer.

Da håper jeg dere likte dette lille prosjektet! Håper viser meg hvis dere prøver selv også.

Ha en fin lørdagskveld dere ♥

– Sara


#diy #hjemmelaget #påske #tips #inspo #inspirasjon #doityourself #kahler

12 kommentarer

Siste innlegg