Frokosttips: grøt med smoothie

God formiddag! Jeg tenkte å stikke innom dere litt tidlig i dag med en god frokost/lunsj-oppskrift til dere! Deilig grøt med havregryn, chiafrø og banan toppet med en syrlig smoothie. Det ble en himmelsk kombinasjon med en kjølig smoothie over den lunkne grøten! Jeg har toppet grøten min med mye rart tidligere, men har aldri kommet på å ha smoothie over den, men det skal jeg helt klart teste ut flere varianter av fremover! Håper dere vil prøve også ♥


Ingredienser: Havregryn // chiafrø // melk // vann // blåbær // bringebær // ananas // yoghurt // topping etter ønske //

Ha havregryn og chiafrø i en kjele og dekk de med vann. Varm det til kokepunktet før du har melk, jeg slumpet litt men tror jeg hadde i ca. 2 dl. Rør godt underveis og tilsett en most halv banan mot slutten. Ha i mer melk hvis du føler grøten blir for tykk! Du kan gjerne også ha i litt honning, vaniljepulver eller kanskje litt kanel hvis du vil tilsette mer smak til grøten.

Smoothien blender du bare i en blender, her kan du bruke akkurat det du vil. Jeg slang oppi litt blåbær, bringebær, litt ananas, et beger Yoplait dobbel 0 med eplesmak og litt vann til ønsket konsistens.


Ha grøten i en bolle, heller over smoothien og topp med det du ønsker!

Åh, så godt dette ble! Dette kommer jeg til å fylle frokostbollen min med ofte fremover, det er helt sikkert! Denne går veldig raskt å lage, men hvis vil spare litt tid om morgenen kan du gjøre klart en kjele med grynene (ikke tilsett vann) og en pose i fryseren med det du vil lage smoothie av. Ferdig på 1-2-3!

Håper det smaker ♥

– Sara


#mat #frokost #lunsj #sunt #oppskrift #grøt #smoothie #sunn #chiafrø #hjemmelaget #tips

12 kommentarer

Siste innlegg