Oppskrift: ristede kikerter

Hei og god fredag! Først og fremst må jeg si tusen takk til alle som har stemt og delt forrige innlegg, jeg setter SÅ stor pris på det ♥ Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og se hvem som stikker av med seieren på mandag. I mellomtiden ville jeg bare innom for å ønske dere en god helg og dele en oppskrift på sunn snacks. Når jeg sier sunn mener jeg ikke sånn “legge-godviljen-til-sunn”, men skikkelig sunn! Håper det faller i smak ♥

Ingredienser: 1 boks kikerter // 1 ss olje // krydder etter ønske

Skyll kikertene godt i vann før du strør de utover et bakebrett. Fordel 1 ss olje utover alle sammen og kjør på med ønsket krydder. Jeg har brukt urtesalt, paprika og chili i dag, men kjenner at jeg faktisk kunne vært enda litt rausere med krydderet! Stek de i ovnen på 225 grader i ca. 20 minutter. Husk bare å titt innom og rør litt underveis, slik at de ikke blir brent!

La det kjøle seg helt ned før du knasker i vei!

Etter første smaken var jeg ikke helt sikker på hva jeg synes om disse, men så smakte jeg et par til, og et par til og da var jeg hektet. Nå er snart hele porsjonen borte, til tross for at de ikke ble så krydret som jeg hadde håpet på. De aller beste er de som ble ordentlig crunchy, så det er viktig å steke de lenge nok! Jeg var litt redd for å svi mine så jeg tok de ut litt før tiden, men det hadde jeg ikke trengt. Da har jeg i hvert fall lært til neste gang! Jeg tenkte å lage et par bokser om gangen å ha de over på glass, det er jo så kjekt å ha noe godt stående i skapet hvis man får lyst på noe!

Er du glad i kikerter?

– Sara


#oppskrift #hjemmelaget #kikerter #diy #tips #sunt #godteri #snacks #vegetar #vegan #mat #inspo #inspirasjon

19 kommentarer

Siste innlegg