Mini-gulrotkake og rose-frosting

Gulrotkake har faktisk endt opp med å bli en av mine aller største favorittkaker de siste par årene. Masse god kryddersmak i kaken og den syrlige kremostfrosting utgjør tidenes smakskombinasjon! Så da Matias og jeg feiret 7 år sammen på fredag bakte jeg noen gulrotcupcakes for anledningen. Med oppskrift fra detsoteliv.no blir resultatet perfekt hver gang! Det er de samme jeg lagde til påske, dere husker kanskje de små søte kurvene? Denne gangen fikk jeg både testet ut min nye Wilton 1M tipp, som lager et skikkelig fint rosemønster og å lage mini-kaker!

Dette rosemønsteret blir så fint! Neste gang vil jeg prøve å lage en kake dekket  sånne roser, det er SÅ lekkert!

Da jeg hadde fylt opp ett brett med cupcakes bestemte jeg meg for å ta resten av røren i en rund form. Når den hadde kjølt seg ned stakk jeg ut små sirkler med en utstikker, disse har perfekt størrelse for å lage mini-kaker. Så da la jeg et lag kremostfrosting mellom to slike deler også toppet jeg det med litt mer frosting. Man får vel aldri nok av den gode kremen der? Litt gulrotrasp på toppen gjorde kakene riktig så søte synes jeg!

Jeg tenker disse kan være en god variasjon til cupcakes og vanlig gulrotkake. Det er litt stas å bli servert en helt egen kake når man er på besøk? Jeg må helt klart teste ut dette med andre kaker også.

Jeg ble ganske fornøyd med både minikakene og cupcakesene denne gangen, også smakte de heelt himmelsk! Hvis dere ikke har prøvd noe fra detsoteliv.no før burde dere ta dere en tur inn! Alt jeg har lagd fra hennes blogg/kokebok har blitt supervellykket!

10 kommentarer

Siste innlegg