Enkel tranebærdrink (alkoholfri)

Da Vilde var hos meg i helgen lagde vi litt drinker på kvelden, og dere skal få selvfølgelig oppskrift på det vi lagde, men vi venter vel til lørdag med den? I dag tenkte jeg heller å dele en alkoholfri-drink med dere, som kan nytes hvilken som helst dag. Dette er faktisk en av mine favorittdrikker å lage hvis jeg skal kose meg litt, og jeg velger dette over brus når som helst! Drikken er veldig forfriskende, og passer egentlig perfekt til varme sommerdager. Selv om det er lite som minner om sommer om dagen er det er jo lov å drømme seg bort! Så finn deg et glass å miks deg en liten bit av sommer!

Ingredienser:

  • Tranebærjuice
  • Kullsyrevann
  • Isbiter

Det er helt nydelig å bytte ut tranebærjuicen med eplejuice hvis du ikke liker tranebær!

Fyll glasset du skal bruke ca. 1/3 full med tranebærjuice, tilsett noen isbiter og fyll opp resten med kullsyrevann. Hvis du synes drikken blir for svak eller sterk tilsetter du bare mer juice eller vann.

Hvis du skal arrangere et alkoholfritt arrangement er det jo litt gøy å kunne servere litt andre ting enn bare brus. Dette kan for eksempel være en fin velkomstdrikk! Pynt gjerne glasset med en sukkerkant, eller frisk frukt hvis du ønsker det. Hvis du ønsker å ha alkohol i denne er det sikkert mulig, jeg har dog ikke prøvd selv så jeg kan ikke garantere at det blir bra.

15 kommentarer
    1. Det er sånne ting vi SKAL ha, nettopp fordi det IKKE er sommer 😀 Hi-hi Så lekkert ut, og med rød leppestift etc. Herlige lekre bilder <3

    2. Så frisk og god denne så ut! ser for meg at det hadde vært fint med både sukkerkant og et bær på kanten 😀 tusen takk for oppskriften. Den skal lagres og hvertfall taes i bruk en eller annen gang <3

    3. Heei herlige deg! Lenge siden sist – hvordan går det? 😀 Har helt ærlig ikke vært så mye på bloggen din i det siste fordi jeg ikke leser så mange blogger for tiden, haha! Men virker som du fortsatt hodler det gående ihvertfall, så det er bra <3 Det her virka som en spennende oppskrift, så veldig godt ut! Vet faktisk ikke om jeg liker tranbærjuice eller ikke, kanskje man bare skal satse på eplejuice da, hehe 😀

    4. Henriette Celin: Ja, jeg tror det! Gadd ikke å styre med det bare for disse bildene, eller jeg hadde egentlig ikke tid (solen var på vei ned) 🙂 Gjør det, denne er perfekt på sommeren ^^

    5. Vilde: Hei på deg! Det går veldig fint med meg, her er alt som det pleier ^^
      Nei, det blir lite lesing på meg også, men jeg følger deg på Bloglovin så stikker innom innimellom 😀
      Eplejuice er i hvert fall en sikker vinner! Men prøv ut tranebærjuice en gang, det er SÅ godt 😀 Det er kjempegodt alene også da, men ekstre godt blir det med litt kullsyre ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg